معاون اول رئیس جمهوری با همراهی زنگنه وارد عسلویه شد

معاون اول رئیس جمهوری با همراهی زنگنه وارد عسلویه شد
معاون اول رئیس جمهوری با همراهی وزیر نفت برای آغاز عملیات اجرایی هشت پالایشگاه میعانات گازی سیراف وارد عسلویه شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، اسحاق جهانگیری با همراهی بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ١٨ خردادماه) برای آغاز عملیات اجرایی هشت پالایشگاه میعانات گازی وارد سیراف عسلویه شد.

طرح ساخت پالایشگاه سیراف نخستین تجربه صنعت نفت در این زمینه بوده و این نخستین بار است که برای تخصیص خوراک به پالایشگاهها فراخوان داده شد و بهترینها از نظر مدیریتی و مالی انتخاب شده اند.

با فعالیتهایی که تاکنون در مورد این طرح انجام شده و با همت سرمایه گذاران منتخب می توان امیدوار بود این طرح حداکثر تا سه سال آینده به نتیجه برسد، در این پالایشگاهها، نفت گاز، سوخت جت و ال پی جی و همچنین نفتا تولید خواهد شد.

شرکتهای ناموران، گسترش انرژی پاسارگاد، سازه نارگان فالکون، تاپیکو، تناوب، ساتا و پترو فرآیند و انرژی امین کسری شرکتهایی هستند که پس از فراخوان عمومی برنده توسعه پالایشگاههای سیراف شدند.

به گزارش شانا، طرح فراگیر پالایشی سیراف به عنوان یکی از مهمترین طرحهای دولت تدبیر و امید به منظور بستر سازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت نفت با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، به طور جدی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

طرح پالایشی سیراف که با هدف احداث هشت پالایشگاه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با ظرفیت ٤٨٠ هزار بشکه میعانات گازی (هر پالایشگاه ٦٠ هزار بشکه) اجرا خواهد شد، دارای یک شرکت تاسیسات جانبی (یوتیلیتی) و پشتیبانی است.

۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۵۷
تعداد بازدید : ۴۴۳