راه اندازی پایلوت سامانه الکترونیکی توزیع نفت سفید استان البرز

راه اندازی پایلوت سامانه الکترونیکی توزیع نفت سفید استان البرز
نخستین سامانه الکترونیکی توزیع نفت سفید کشور در استان البرز به صورت پایلوت راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز به خبرنگار، گفت: طرح پیشنهادی راه اندازی این سامانه پس از انجام مطالعات اولیه،شناسایی بسترها و موانع موجود از سوی متخصصان و کارشناسان این منطقه ارایه و با تایید ستاد به صورت پایلوت در برخی از فروشندگیهای منطقه اجرا شده است..

ابراهیم توسلی با بیان این که فعالیت سامانه توزیع الکترونکی نفت سفید (به صورت پایلوت) اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است،افزود:در صورت تحقق کامل اهداف مورد نظر، طرح، در سراسر کشور نیز اجرایی خواهد شد.

به گفته وی هم اکنون سوخت مورد نیاز خانوارهای نفت سفید سوز از طریق  کالابرگ و از فروشندگیهای نفت سفید خریداری و تأمین می شود.
توسلی با بیان این که توزیع این فرآورده (نفت سفید)با کالابرگ مشکلاتی در پی داشته است، توزیع خارج از شبکه سوخت،هزینه بالای چاپ و توزیع کالابرگ، همچنین نبود دسترسی به آمار دقیق و میزان سوخت مصرفی حوزه عملیاتی را از جمله این مشکلات برشمرد.

توسلی تصریح کرد: یکی از حوزه های مهم فن آوری اطلاعات استفاده از کارتهای هوشمند و الکترونیک به منظور ارائه خدمات مناسب به شهروندان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز، کاهش هزینه ها، سرعت و سهولت در برقراری ارتباط و جابه جایی اطلاعات، افزایش امنیت، همچنین امکان بازیابی اطلاعات ثبت شده و دستیابی به آمارهای مورد نیاز را از جمله مزیتهای سامانه الکترونیکی نفت سفید برشمرد.

وی گفت: امکان برنامه ریزی دقیق و راهبری کنترل شده،صرفه جویی ارزی، جلوگیری از استفاده بی رویه نفت سفید،همچنین دریافت سریع و به موقع گزارش از میزان و نحوه توزیع این فرآورده در فروشندگیها و جلوگیری از انحراف سوخت، از دیگر مزایای این سامانه است.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز تأمین و توزیع نفت سفید مورد نیاز بیش از ٢٥ هزار خانوار شهری و روستایی فاقد گاز شهری را ثبت نام شده در سامانه تجارت آسان را از طریق یکصد فروشندگی انجام می دهد..

۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۵۶۰