میزان صادرات گازپروم نفت

میزان صادرات گازپروم نفت
به گزارش پایگاه خبری «هلنیکز شیپینگ نیوز»، گازپروم نفت، بازوی نفتی شرکت گازپروم روسیه، از تصمیم خود برای صادرات ٢,٧ میلیون تن نفت (روزانه ٥٤ هزار بشکه) در سال جاری میلادی به کشورهای آسیایی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از پایگاه خبری «هلنیکز شیپینگ نیوز»، گازپروم نفت، بازوی نفتی شرکت گازپروم روسیه، از تصمیم خود برای صادرات ٢,٧ میلیون تن نفت (روزانه ٥٤ هزار بشکه) در سال جاری میلادی به کشورهای آسیایی خبر داد.

«آناتولی چرنر»، معاون رئیس گازپروم نفت با اشاره به آنکه مقصد یک سوم از کل صادرات نفت این شرکت به آسیا، چین است گفت که صادرات به چین بر اساس واحد پولی یوآن صورت می‌گیرد.
به گفته الکساندر دیاکوف، مقام ارشد گازپروم نفت، این شرکت بخش عمده درآمدهای خود با ارز یوآن را صرف خرید محصولات چینی کرده است.

دیاکوف توضیح داد: ما برای خرید تجهیزات و محصولات چینی، از یوآن استفاده می‌کنیم و بخشی از یوآن را نیز به سایر ارزها تبدیل می کنیم.
گازپروم نفت که چهارمین تولید کننده بزرگ نفت روسیه است، از سال گذشت میلادی شروع به صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به چین بر اساس یوآن کرد.

به گفته یک سخنگوی گازپروم نفت، قیمت گذاری نفت صادراتی این شرکت همچنان بر اساس دلار صورت می‌گیرد.
این شرکت در سال گذشته میلادی یک میلیون تن نفت به کشورهای آسیایی از جمله چین صادر کرد.

شرکت‌ها و بانک‌های روس، از جمله گازپروم نفت که هدف تحریم‌های غرب قرار گرفته‌اند سعی دارند تا تراکنش‌های مالی خود با ارز دلار را به حداقل برسانند.
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۴۱
تعداد بازدید : ۵۸۸