دولت باید تا مرداد برنامه ششم را به مجلس برساند

دولت باید تا مرداد برنامه ششم را به مجلس برساند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس احتمال تمدید برنامه پنجم توسعه برای یک سال دیگر را ضعیف برشمرد و گفت: دولت باید تا مردادماه امسال لایحه برنامه ششم را به مجلس برساند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی  در پاسخ به اینکه آیا مجلس و دولت می توانند در سال جاری رسیدگی به برنامه ششم را تمام کنند؟ اظهار داشت: هم اکنون سیاست‌های برنامه ششم توسط مقام معظم رهبری درحال بررسی است و بعد از ابلاغ از سوی ایشان دولت باید تدوین برنامه را آغاز کند.

وی افزود: دولت قاعدتاً باید لایحه برنامه ششم توسعه را تا مردادماه سال جاری به مجلس برساند تا نمایندگان 2-3 ماه فرصت رسیدگی به آن را داشته باشند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: مجلس باید قبل از آغاز رسیدگی به لایحه بودجه 95 رسیدگی برنامه ششم را تمام کرده باشد بنابراین دولت باید تا مردادماه لایحه را به مجلس ارائه دهد.

قادری تأثیر انتخابات مجلس بر فرایند رسیدگی به لایحه برنامه ششم را بسیار اندک دانست و گفت: احتمال تمدید برنامه پنجم توسعه برای یکسال دیگر بسیار ضعیف است چراکه دولت و مجلس می خواهند برنامه ششم امسال مصوب شود.

به گزارش تسنیم، درحالی سال 94 سال پایانی برنامه پنجم توسعه محسوب می شود که همزمانی آن با انتخابات مجلس، ارائه قانون بودجه 95 و نهایی نشدن برنامه ششم در دولت این احتمال را تقویت می کند که برنامه پنجم برای یکسال دیگر تمدید شود.

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۰۴
تعداد بازدید : ۵۳۱