بهرامی: مصرف کالای ایرانی کمک به تولید، اشتغال و رشد اقتصادی است

بهرامی: مصرف کالای ایرانی کمک به تولید، اشتغال و رشد اقتصادی است
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه مصرف کالای ایرانی باید برای مردم به افتخار تبدیل شود گفت:توجه به تولید زنجیره ای از ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی است که با عزم ملی‌ می تواند عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم حمید بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی، درباره اینکه چرا باید کالای ایرانی مصرف کنیم گفت: با توجه به سابقه ای که همه کشورها در رشد و توسعه داشته‌اند در می یابیم که توجه به تولید داخلی محور اصلی است.

وی با اشاره به اینکه گام آنها در مسیر توسعه تقویت استفاده از کالای داخلی بوده است افزود: کشورهای دیگر در یک حرکت ملی در مسیر استفاده از کالای داخلی شان گام برداشتند. مردم باید با یکدیگر تفکر همگام سازی داشته باشند،این حرکت نوعی تفکر است که همه مردم که در این راستا قرار می‌گیرند از این مسئله در جهت حمایت از کالای ملی استفاده کنند.

 بهرامی با بیان اینکه کالای داخلی نیز باید ویژگی های متناسب با نیاز مصرف کننده را داشته باشد اظهار کرد:برند سازی، کیفیت و قیمت مناسب از جمله مواردی است که باید در تولید کالای ایرانی مد نظر قرار گیرد. در شرایط فعلی می توانیم با فرهنگ سازی در جهت مصرف کالای داخلی، برند سازی و کاهش هزینه های بی رویه مردم را به سمت مصرف کالای داخلی سوق داد.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه برخی از کالاهای داخلی از لحاظ کیفیت و قیمت بر کالای خارجی ارجحیت دارد افزود: توجه به تولید زنجیره ای از اشتغال، رشد اقتصادی و توسعه پایدار است که اگر به آن توجه شود در نهایت اقتصاد با کیفیت را به همراه دارد.

 وی با اشاره به اینکه مصرف کالای ایرانی باید به نوعی افتخار برای مردم تبدیل شود گفت: برای اینکه کالاهای ایرانی مورد استفاده قرار بگیرد رسانه ملی،دستگاه‌های فرهنگی و مسئولان کشور باید در این زمینه تلاش ویژه کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تأکید بر اینکه دولت باید به جای استفاده از نفت توجه به توان داخلی کشور را مد نظر قرار دهد گفت:اگر دولت به جای تلاش برای برداشتن تحریم ها در مذاکرات به دنبال توسعه توانمندی بخش خصوصی و متکی به توان داخلی کشور بود ما با سرعت خیلی بیشتری به رشد اقتصادی می رسیدیم.

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۰۷
تعداد بازدید : ۵۱۷