قیمت نفت تحت تاثیر اجلاس اوپک و مذاکرات هسته ای ایران کاهش یافت

قیمت نفت تحت تاثیر اجلاس اوپک و مذاکرات هسته ای ایران کاهش یافت
قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر سنجش اجلاس هفته گذشته اوپک و چشم انداز پیشرفت در مذاکرات هسته ای آتی با ایران از سوی بازارها کاهش یافت.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت شاخص امریکا برای تحویل در ماه ژوئیه 99 سنت تنزل یافت و در بازار نیویورک به بشکه ای 58 دلار و 14 سنت رسید. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، نفت برنت دریای شمال شاخص اروپا برای تحویل در ماه ژوئیه در بازار لندن نیز 62 سنت ارزش خود را در هربشکه از دست داد و به 62 دلار و 69 سنت رسید. 

سرمایه گذاران نفتی پس از آنکه اوپک با درخواست کاهش تولید با وجود سقوط زیاد قیمت ها از سال گذشته میلادی مخالفت کرد در حال بررسی میزان تاثیر این تصمیم بر قیمت ها هستند. 

تحلیلگران یک شرکت نفتی در یادداشتی تحقیقاتی گفتند : با پشت سر گذاشتن اجلاس اوپک ، سرمایه گذاران در حستجوی کاتالیزوزی برای سمت دهی قیمت های نفت خواهند بود. '

رییس یک شرکت نفتی نیز گفت : بازار نفت به قیمت های 55 تا 63 دلار در هربشکه خواهد چسبید تا این که یک کاتالیزور واضح تر نظیر یک کاهش ناگهانی در میزان تولید یا پیشرفت مهم در مورد ایران پیدا شود. 

در صورت نیل به توافق نهایی در مذاکرات هسته ای با ایران و اجرای توافقنامه مربوطه قدرت ها به تدریج تحریم ها را کاهش داده و به ایران اجازه صادرات بیشتر را خواهند داد. 

رییس یک شرکت مشاوره تجاری نیز گفت : هرگونه احتمال یک توافق می تواند به عنوان محرک حرکت نزولی قیمت های نفت عمل کند. 
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۵۰
تعداد بازدید : ۴۶۷