انتقال ١٨,٧ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده نفتی با خط لوله

انتقال ١٨,٧ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده نفتی با خط لوله
مجموع نفت خام و فرآورده نفتی انتقالی با خطوط لوله در دو ماه نخست امسال به بیش از ١٨,٧ میلیارد لیتر رسید.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به خبرنگار، گفت: در این بازه زمانی (اردیبهشت ماه) از طریق خطوط لوله ١٨ میلیارد و ٧٤٢ میلیون و ٦٦٧ هزار لیتر نفت خام و انواع فرآورده نفتی از مبادی تولید (پالایشگاههای کشور)به مبادی مصرف منتقل شده است.

داریوش امیر سرداری گودرزی با بیان این که از ٩ میلیارد و ٦٩٣ میلیون و ٩٩٧ هزار لیتر از این مقدار مربوط به فروردین ماه است، تصریح کرد: نفت خام و فرآورده های نفتی منتقل شده از طریق خط لوله به مبادی مصرف در اردیبهشت ماه امسال نیز ٩ میلیارد و ٤٨ مییلون و ٦٧٠ هزار لیتر بوده است.

وی نفت خام منتقل شده به مبادی مصرف در اردیبهشت ماه امسال را پنج میلیارد و ٣٨٤ میلیون و ٩١٦ هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: مابقی شامل انواع فرآورده نفتی به میزان سه میلیارد و ٦٦٣ میلیون و ٧٥٤ هزار لیتر نیز به منظور توزیع در مبادی مصرف به انبارهای شرکت ملی پخش تحویل شده است.

به گفته امیر سرداری از این میزان فرآورده نفتی (بیش از ٣,٦ میلیارد لیتر) تحویلی به انبارهای پخش مناطق، ٧٢ یک میلیارد و ٤٤ میلیون و ٥٤٣ هزار لیتر بنزین سوپر و معمولی، یک میلیارد و ٤٩٧ میلیون و ٩٦٢ هزار لیتر نفت گاز و ١٩٢ میلیون و ٣٧٩ هزار لیتر نیز نفت سفید بوده است.

او افزود: همچنین بیش از ٩٤ میلیون لیتر از فرآورده های نفتی منتقل شده در اردیبشهت امسال به نفت جت، بیش از ١,٦ میلیون لیتر به بنزین جت، همچنین بیش از ١٨٥ میلیون لیتر به نفتا و نزدیک به ٦٤٨ میلیون لیتر به نفت کوره اختصاص داشته است.

امیر سرداری با بیان این که بیشترین میزان انتقال بنزین با ٣٥٠ میلیون و ٢٣٨ هزار لیتر و نفت گاز با ١٢١ میلیون و ٩١٥ هزارلیتر به منطقه ری اختصاص دارد، تصریح کرد: کمترین میزان انتقال بنزین به منطقه نائین با ١,١٣ میلیون لیتر و کمترین انتقال نغت گار به منطقه سراب با ١.٩١ میلیون لیتر مربوط می شود.

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۶۱۷