اقدامهای اجرایی برای ساخت دکل در مناطق نفتخیز آغاز شده است

اقدامهای اجرایی برای ساخت دکل در مناطق نفتخیز آغاز شده است
با توجه به انتخاب شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان شرکت معین در ساخت دکل، اقدامهای اجرایی برای این کار شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب،در نشست مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و جهاد دانشگاهی کشور بر توسعه همکاریهای مشترک در زمینه تدوین دانش فنی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت تاکید شد.

در این نشست، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به برنامه‌های راهبردی این شرکت در بومی سازی تجهیزات، گفت:  در این شرکت فرصتهای زیادی برای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی و شرکتهای سازنده داخلی در خصوص ساخت قطعات و تجهیزات از جمله بخشهای حفاری، مواد شیمیایی و نمکزدایی وجود دارد.

بیژن عالیپور با بیان این‌که این شرکت در سالهای گذشته مناسبات خوبی با جهاد دانشگاهی داشته است، افزود: با توجه به برنامه وزارت نفت برای بومی سازی ١٠ گروه کالایی، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان شرکت معین در پروژه ساخت دکل انتخاب شده و کارهای آن در دست انجام است.

رئیس جهاد دانشگاهی نیز با معرفی توانمندیهای این نهاد، گفت: هدف اصلی جهاد دانشگاهی انجام تحقیقات و تولید فناوریهای مورد نیاز حال و آینده کشور است که در حوزه‌های مختلف پزشکی، فنی و مهندسی و بیوتکنولوژی فعالیت دارد.

حمیدرضا طیبی افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی همکاریهای زیادی با صنعت نفت داشته و برای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز پروژه‌های متعددی اجرا کرده است.

عضو شورای عالی  فرهنگی کشور با اشاره به حمایتهای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از جهاد دانشگاهی خوزستان، اظهار کرد: توانمندیهای زیادی در این نهاد وجود دارد و آمادگی لازم برای توسعه فعالیتها در حوزه صنعت نفت مهیاست.

در این نشست که جمعی از مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب و رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی استان خوزستان نیز حضور داشتند، طرفین درباره پروژه‌های مشترک شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و جهاد دانشگاهی و زمینه‌های همکاری بیشتر از جمله ساخت دکلهای حفاری و تجهیزات کارخانه‌های نمکزدایی بحث کردند. 

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۵۵۶