تاثیرگذاری وابسته کردن اقتصاد به مذاکرات هسته‌ای در افول بورس

تاثیرگذاری وابسته کردن اقتصاد به مذاکرات هسته‌ای در افول بورس
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که بورس در لاک احتیاط فرو رفته است گفت: در شرایط کنونی رفتار معامله گران به گونه ای شده است که از خبرهای منفی اثر‌گذاری زیادی را می بیند و قیمت سهام بیشتر از حد معمول افت می کند.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم علیرضا اقدم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی گفت: در حال حاضر بازار سرمایه با فزونی عرضه‌های سهام مواجه شده که این موضوع بر کاهش شاخص بورس اثرگذار بوده است و باید دلایل آن را در موضوعاتی چون نتیجه مذاکرات هسته‌ای جستجو کرد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: در شرایط کنونی رفتار معامله گران در بورس به گونه ای شده است که از خبرهای منفی اثر‌گذاری زیادی را می بیند و قیمت سهام بیشتر از حد معمول افت می کند و در مقابل تحولات مثبت تاثیر کمی را در بازار سرمایه ایجاد می‌کنند.
وی با بیان این که در حال حاضر بورس به لاک احتیاطی فرو رفته و رکود بر آن سایه انداخته است گفت: انتشار خبر در روند منفی موجب می شود تا به اصطلاح سهامداران، خبرهای خوب بسوزند.
این کارشناس بازار سرمایه بهترین استراتژی پیش‌روی سهامداران در شرایط کنونی را جلوگیری از بروز رفتاهای هیجانی عنوان و تاکید کرد: به هر حال شرایط اقتصادی و بورس همیشه به این منوال نخواهد بود و بازار سرمایه دوباره به روزهای پررونق خود به شرط صبوری سهامداران بازخواهد گشت.
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۵
تعداد بازدید : ۴۹۳