بازدید معاون وزیر نفت از مجتمع های پتروشیمی استان کرمانشاه

بازدید معاون وزیر نفت از مجتمع های پتروشیمی استان کرمانشاه
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی امروز (سه شنبه ١٩ خرداد ماه) با بازدید میدانی از وضع مجتمع های پتروشیمی استان کرمانشاه مطلع شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اعزامی شانا به استان کرمانشاه، عباس شعری مقدم صبح امروز از مجتمع های پتروشیمی پلیمر، اوره و آمونیاک و پتروشیمی بیستون استان کرمانشاه و سه راهی انشعاب خط لوله اتیلن غرب در این استان مرزی بازدید کرد.

وی در بازدید از پتروشیمی پلیمر کرمانشاه با اشاره به رعایت مسائل زیست محیطی در این مجتمع گفت: امیدواریم با راه اندازی طرح سی دی آر (طرح جمع آوری دی اکسید کربن از دودکشها) بحث محیط زیست جدی تر پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که بازدید میدانی و بررسی طرحها و مجتمع های پتروشیمی از سوی مدیران سبب تسریع و پیشرفت فعالیتها می شود، گفت: هم اکنون برای در اختیار گرفتن سهم ٢٠ درصدی در طرحهای جدید، در حال مذاکره با دستگاه ها و مسئولان ذیربط هستیم.

وی با تاکید بر این که در سالهای گذشته تحریمهای بین المللی سبب شده است بحث ساخت داخل در صنعت پتروشیمی جدی دنبال شود، گفت: هم اکنون شاهد آن هستیم که طرح سی دی آر به صورت ١٠٠ درصد بومی سازی شده است.

استان کرمانشاه هم اکنون دارای سه مجتمع پتروشیمی با نامهای بیستون، پلیمر کرمانشاه و اوره آمونیاک کرمانشاه است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، چهارمین مجتمع پتروشیمی در این استان مرزی در سالهای آینده احداث می شود.

سیاوش امیر سرداری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بیستون چندی پیش اعلام کرده بود:  پارسال حدود روزانه ١٥٠ تن محصول در پتروشیمی بیستون تولید شد، بنابراین این مقدار تولید از گذشتن تولید از ظرفیت اسمی حکایت دارد.

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۱۹
تعداد بازدید : ۶۰۳