رویتر: پالایشگاه‌‌های ژاپنی قراردادهای خرید نفت ایران را تمدید کردند

رویتر: پالایشگاه‌‌های ژاپنی قراردادهای خرید نفت ایران را تمدید کردند
یک فعال بازار نفت به رویترز گفت شرکت های ژاپنی قراردادهای خرید نفت ایران را برای ماه های ژانویه تا آوریل2012 تمدید کرده اند و کاهش قابل توجهی در خرید نفت خود از ایران نداده اند.
یک فعال بازار نفت به رویترز گفت شرکت های ژاپنی قراردادهای خرید نفت ایران را برای ماه های ژانویه تا آوریل تمدید کرده اند و کاهش قابل توجهی در خرید نفت خود از ایران نداده اند.
این منبع آگاه تاکید کرد که کاهش جدی و قابل توجهی در قراردادهای خریداران ژاپنی نفت ایران در ماه های ژانویه تا آوریل2012 قید نشده و قراردادهای قبلی مجددا تمدید شده اند.
کنگره آمریکا در اوایل ماه جاری با تصویب مجازات هایی علیه موسسات مالی ای که اقدام به انجام مبادلات اقتصادی با بانک مرکزی ایران کنند، مشکلات جدی ای را برای پرداخت بهای نفت خریداری شده از ایران به وجود آورد.
بر اساس این گزارش واردات نفت خام ژاپن از ایران ماه گذشته با افت 38 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود و به 228 هزار بشکه در روز رسید. به گفته یکی از منابع مطلع در بازار نفت علت این کاهش،  تاخیر در تحویل نفت خریداری شده از ایران بوده است.
توکیو و سایر مشتریان آسیایی نفت ایران، همچون کره جنوبی و هند، تلاش می کنند تا با استفاده از روش های دیپلماتیک، از اعمال تحریم های جدید علیه صنعت نفت ایران که می تواند بهای جهانی نفت را به شدت افزایش دهد، جلوگیری کنند. افزایش بهای نفت می تواند شرایط بغرنج فعلی اقتصاد جهان را شکننده تر سازد.
منابع آگاه به رویترز گفتند که در طی ماه گذشته حداقل یکی از مشتریان ژاپنی، میزان خرید نفت خود از ایران را افزایش داده، اما نفت خریداری شده تا پایان ماه گذشته تحویل خریدار نشده و با تاخیر همراه بوده است.
بر اساس این گزارش، کاهش های مشابهی نیز در ماه های ژوئن و جولای به دلیل تاخیر در تحویل تانکرهای نفت خریداری شده ایران رخ داده است.
۷ دی ۱۳۹۰ ۱۷:۵۱
رویتر |
تعداد بازدید : ۱,۰۷۷