جزئیات مجمع عادی سالیانه "بمپنا" عنوان شد

جزئیات مجمع عادی سالیانه "بمپنا" عنوان شد
با اجرای طرح توسعه نیروگاه به سیکل ترکیبی، 3 واحد بخاری (سیکل ترکیبی) هر یک به ظرفیت اسمی 160 مگاوات ( جمعاً 480 مگاوات) به مجموعه ظرفیت نیروگاه افزوده خواهد شد. همچنین با اجرای این طرح میزان راندمان نیروگاه از 32 در صد به حدود 49 در صد خواهد رسید.

پایگاه خبری تحلیلی اوپکس، جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت برق عسلویه مپنا ( سهامی عام ) رأس ساعت 14:00روز شنبه مورخ 1394.03.16درمحل هتل المپیک با حضور بیش از 93 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای میرزایی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان فراست و بهبهانی و به دبیری آقای جعفری تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای حاج ولیئی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29

2- تقسیم 900 ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی راده به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی اروین ارقام پارسی به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

مجمع بمپنا

مجمع بمپنا

تاریخچه

شرکت تولید برق عسلویه مپنا(سهامی عام) ،به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و در تاریخ 22مرداد 1384تحت شماره 252747در اداره ثبت شرکتهای تهران به ثبت رسیده است.

به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1390.10.20صاحبان سهام که در روزنامه رسمی مورخ 1391.13.25منتشر گردیده است،نوع شرکت به سهامی عام تغیر یافته است.

موضوع فعالیت شرکت:

موضوع فعالیت طبق ماده5اساسنامه عبارتند از، احداث نیروگاه اعم از گازی، سیکل ترکیبی یا بخارید و بهره برداری ار آن جهت تولید برق،خرید و فروش و صدور برق و همچنین کلیه فعالیت های تجاری است که به طور مستقیم و غیر مستقیم به تحقق اهداف شرکت منجر شود ، می باشد.نیروگاه عسلویه از جمله نیروگاه های خصوصی (ipp) ودر قالب قرارداد BOOمیباشد.

گزیده اطلاعات مالی:

مجمع بمپنا

سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 100 میلیون ریال بوده که طی یک مرحله به شرح زیر به مبلغ 728.000 میلیون ریال افزایش یافته است.

مجمع بمپنا

همچنین سهامدارن دارای مالکیت بیش از 1 درصد سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1393.12.29 و تاریخ تأیید گزارش به شرح زیر است:

مجمع بمپنا

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام:

شرکت در تاریخ 1392.12.07 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه (عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم) با نماد (بمپنا) درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1392.12.07 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی سال اخیر به شرح زیر بوده است:

مجمع بمپنا

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی آن

اطلاعات مربوط یه پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 1393.12.29 و عملکرد واقعی آن به شرح زیر بوده است:

مجمع بمپنا

رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقد شوندگی سهام:

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به 1393.12.29 بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

مجمع بمپنا

جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت در صنعت برق فعالیت می کند . رشد صنعت مذکور در سال جاری نسبت به سال قبل 4.39 درصد می باشد که اهم دلایل آن عبارتست از افزایش مصرف برق در کشور. شرکت در این صنعت با حجم فروش معادل مبلغ 3.481.539 میلیون ریال دارای سهم فروش از کل بازار داخلی به شرح زیر می باشد:

مجمع بمپنا

مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت در سال جاری:


مجمع بمپنا

برنامه های آتی شرکت و طرح های توسعه نیروگاه عسلویه:

شرکت در نظر دارد در سال 1394 به منظور افزایش ظرفیت تولید و راندمان نیروگاه و بالتبع افزایش درآمد های شرکت طرح توسعه نیروگاه از سیکل ساده گازی به سیکل ترکیبی گازی و بخار را شروع نماید.

که اهم اطلاعات مربوطه آن به شرح زیر است:

1- مکانیزم قراردادی

با توجه به مصوبه هیئت وزیران مورخ 1392.08.01 مبنی بر تصویب آیین نامه اجرایی بند 19 قانون بودجه سال 1392 کل کشور، امکان توسعه بخش بخار نیروگاه عسلویه از طریق از طریق عقد قرارداد بیع متقابل با شرکت توانیر فراهم شده است.

مطابق این بند از بودجه به منظور اجرای افزایش بازدهی نیرو گاه ها، با اولویت نصب بخش بخار در نیروگاه های سیکل ترکیبی و .. به وزارت نیرو اجازه داده می شود تا سقف یکصد و بیست هزارمیلیارد ریال به روش بیع متقابل با سرمایه گذاران بخشهای خصوصی و عمومی قرارداد اجرای طرحهای افزایش بازدهی و تولید نیروگاه های بخش دولتی و خصوصی ، ... با اولویت استفاده از تجهیزات ساخت داخل معقد نماید. دولت مکلف است در قبال این تعهد، سوخت مایع (نفت و گاز) صرفه جویی شده یا معادل آن نفت خام را با محاسبه میزان صرفه جویی حاصله در مدت حداکثر دو سال به سرمایه گذاران تحویل نماید . آیین نامه اجرایی این بند توسط وزارتخانه های نیرو و نفت حداکثر دو ماه پس از تصویب این قانون با تأیید معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری به تصویب هیئت وزیران می رسد.

2- نحوه بازگشت سرمایه

با اجرای این طرح، شرکت موظف خواهد بود طبق برنامه زمانبندی قرار داد نسبت به به نصب و راه اندازی 3 واحد بخار با مشترکات و پست مربوطه اقدام نماید. در مقابل، شرکت در یک دوره به مدت 8 ماه و 23 روز پس از بهره برداری تجاری از واحد اول ، سوخت نفت گاز صرفه جویی شده (حدود 617 میلیون لیتر) را پس از تایید توسط شرکت توانیر از وزارت نفت دریافت خواهد نمود. طبق آیین نامه مذکور این میزان سوخت، اصل سرمایه مورد نیاز جهت توسعه نیروگاه به سیکل ترکیبی را در زمان عقد قرارداد پوشش می داد. با توجه به مذاکراتی که طی سال 1393 با وزارت نیرو انجام گرفت، مقرر گردید که میزان سوخت صرفه جویی شده متناسب با نوسان قیمت نفت در زمان تحویل، مورد تجدید نظر قرار گیرد که این موضوع اصلی ترین مانع در آغاز عملیات اجرایی بخش بخار در سال 1393 بوده است.

3- میزان افزایش ظرفیت نیروگاه:

با اجرای طرح توسعه نیروگاه به سیکل ترکیبی، 3 واحد بخاری (سیکل ترکیبی) هر یک به ظرفیت اسمی 160 مگاوات ( جمعاً 480 مگاوات) به مجموعه ظرفیت نیروگاه افزوده خواهد شد. همچنین با اجرای این طرح میزان راندمان نیروگاه از 32 در صد به حدود 49 در صد خواهد رسید.

4- تاریخ شروع عملیات اجرایی:

عملیات اجرایی این پروژه در نیمه اول سال 94 آغاز خواهد شد و انتظار می رود بر مبنای جدول زمانی تهیه شده حدود سه سال به طول انجامد.

5- کل سرمایه گذاری مورد نیاز و نحوه تامین مالی طرح:

هزینه احداث طرح توسعه سیکل ترکیبی نیروگاه با توجه به قرارداد EPC مبادله شده 408 میلیون یورو می باشد که بخشی از تامین مالی از محل آورده نقدی سهامداران و بخش دیگر از محل مطالبات این شرکت از گروه مپنا انجام خواهد شد.

6- پیشرفت کار انجام شده طرح توسعه تا کنون:

1-6- پیشرفت قرارداد بیع متقابل: شرکت تولید برق عسلویه مپنا در آذر ماه 1392 اقدام به تکمیل و ارسال فرم و اسناد فراخوان طرح های افزایش بازدهی شرکت توانیر نمود. با تایید اولیه طرح توسعه شرکت توانیر و ارسال پیش نویس قرارداد از سوی آن شرکت، قرارداد بیع متقابل بخش بخار نیروگاه عسلویه، تکمیل و در تاریخ 92.11.06 به شرکت توانیر ارسال شد. این قرارداد طی نامه ای به تاریخ 92.11.12 از سوی مدیر عامل محترم شرکت توانیر به ریاست امور زیر بنایی معاونت برنامه ریزی و نظارت رتهبردی ریاست جمهوری به عنوان یکی از چند طرح اولویت دار جهت سیکل ترکیبی به تایید رسید. قرارداد در تاریخ 1394.02.28 به شرکت ابلاغ گردیده است.

2-6- پیشرفت احداث: قرارداد احداث بخش بخار نیروگاه عسلویه به صورت EPC با کنسرسیوم گروه مپنا و شرکت های توسعه 1 و 2 مپنا مبادله گردیده است.

همچنین با توجه به انجام بخش عمده ای از عملیات تسطیح ساخگاه در دوره احداث بخش گازی، تجهیز کارگاه و آغاز عملیات احداث با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

3-6- مجوز ها و سایر قرارداد ها: مطالعات شبکه پروژه توسط مشاور انجام گرفته و مورد تایید شرکت توانیر قرار گرفته است. همچنین مذاکرات عقد قرارداد مشاوره جهت بازنگری مدارک و نظارت کارگاهی نهایی و آماده مبادله می باشد.

7- میزان تاثیر طرح توسعه بر در آمد های عملیاتی شرکت:

شرکت در یک دوره به مدت 8 ماه و 23 روز پس از بهره برداری تجاری هر واحد، سوخت نفت گاز صرفه جویی شده (حدود 617 میلیون لیتر که با توجه به نرخ روز پرداخت مورد تعدیل واقع خواهد شد) راپس از تایید توسط شرکت توانیر از وزارت نفت دریافت خواهد نمود به طوری که بخش عمده هزینه های سرمایه گذاری پروژه را پوشش خواهد داد. پس از اتمام دوره فوق، با توجه به افزایش ظرفیت نیروگاه به میزان 480 مگاوات که معادل افزایش حدوداً 50 درصد افزایش خواهد بود، فروش برق نیروگاه نیز متناسباً افزایش خواهد یافت. ضمناً به دلیل افزایش راندمان نیروگاه پس از اجرای طرح، میزان در مدار بودن و تولید برق نیروگاه به درخواست مدیریت شبکه برق کشور (دیسپاچینگ) بیشتر خواهد بود. که در آمد شرکت از این طریق افزایش خواهد داشت.

ترازنامه:

مجمع بمپنا

صورت سود و زیان:

مجمع بمپنا

آدرس
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۴۲
تعداد بازدید : ۶۷۲