ریختن هزاران گالن نفت به‌ جنگل‌های کلمبیا

ریختن هزاران گالن نفت به‌ جنگل‌های کلمبیا
با وجود روند روبه‌رشد مذاکرات صلح میان شورشیان فارک و دولت کلمبیا، اقدام مخاطره‌آمیز نیروهای شورشی در خالی کردن 19 تانکر نفت در یکی از جنگل‌های این کشور، گفتگوها را با بن‌بست جدی مواجه می کند.

پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از  باشگاه خبرنگاران، به نقل از اسپوتنیک، در حالی که اخباری مبنی بر پیشرفت مذاکرات صلح میان دولت کلمبیا و شورشیان فارک به گوش می‌رسید، امروز شماری از رانندگان تانکرهای نفتی این کشور از تخلیه محموله‌‌های نفت به‌دست نیروهای شورشی در یکی از مناطق جنگلی شهرستان "پوتومایو" خبر دادند.
بر اساس برخی گزارش های محلی، حدود 200 هزار گالن از 19 تانکر نفت در منطقه مذکور سرازیر شده است.
این اتفاق در حالی رخ می دهد که روند گفتگوهای صلح میان شورشیان و دولت کلمبیا در هفته گذشته به نتایج قابل قبولی رسیده بود و حتی دو طرف درباره تشکیل یک کمیته حقیقت یاب مشترک به توافق رسیده بودند.
پس از این اقدام مخاطره آمیز گروه فارک، "خوان مانوئل سانتوس"، رییس جمهور کلمبیا، از وزیر "محیط زیست و توسعه پایدار" کلمبیا خواست همه امکانات خود را برای کاهش صدمات زیستی حاصل از این حادثه به کار گیرد. او همچنین به نیروهای امنیتی این کشور دستور داد تدابیر لازم را برای جلوگیری از وقوع احتمالی این قبیل اعمال تروریستی در آینده اتخاذ کنند.
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۴۹
تعداد بازدید : ۶۰۷