قرارداد تبادل نفت و کالا با روسها

قرارداد تبادل نفت و کالا با روسها
قرارداد همکاری با روسیه بستگی دارد که چه کالایی به این کشور صادر وچه کالایی وارد کنیم.

امیر حسین زمانی نیا معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص قرارداد نفت و کالا با روسیه و اظهارات اخیر مقامات روسی در این رابطه گفت: در قرارداد، ما همکاری متقابل با روسیه داریم و بستگی دارد که چه هماهنگی‌ای شود که چه کالایی به این کشور صادر وچه کالایی وارد کنیم.   

به گزارش ایلنا، وزیر نفت هفته گذشته زمان بازگشت از اجلاس اوپک ( یکشنبه 17 خرداد)اعلام کرده بود که عملیات صادرات روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت ایران به روسیه ممکن است از هفته آینده آغاز شود.

زنگنه گفته بود: بخش زیادی از واردات نفت ایران به روسیه در ازای پرداخت وجه نقد خواهد بود و ما این پول‌ها را برای خرید اقلام از روسیه استفاده خواهیم کرد.

زنگنه اظهار کرده بود که در اجلاس اوپک با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه صحبت کرده‌است و قرار است فعلاً «کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه نفت» به روسیه صادر شود و پول این نفت صرف خرید کالاهایی مانند فولاد، گندم و فرآورده‌های نفتی از روسیه شود.

زنگنه همچنین گفته بود که روسیه در ازای بخشی از واردات نفت ایران، در پروژه‌های مختلف کشور شرکت خواهد کرد.

اما در پی اظهارات وزیر نفت ایران مبنی بر صادرات 500 هزار بشکه نفت به روسیه  وزیر انرژی این کشور گفته که کشورش برنامه ای برای واردات نفت از ایران ندارد و نفت ایران برای اجرای قراردادهای شرکتهای روسی به وسیله فعالیتهای سوآپ استفاده نخواهد شد.

الکساندر نواک تاکید کرده که ما خودمان یک کشور تولیدکننده نفت هستیم و قصد خرید نفت از ایران را نداریم.

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۰۵
تعداد بازدید : ۵۳۶