نظر رییس سازمان استاندارد درباره کیفیت بنزین

نظر رییس سازمان استاندارد درباره کیفیت بنزین
سازمان ملی استاندارد قرار است به زودی نتایج تفکیک شده خود درباره بازرسی از بنزین‌های موجود در سطح کشور را اعلام کند که در این راستا رییس این سازمان گفت: نگران کیفیت بنزین نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در نخستین ماه از سال جاری، رییس سازمان ملی استاندارد یکی از موارد مطرح شده در شورای عالی استاندارد را چگونگی نظارت بر کیفیت بنزین توزیع شده در سطح کشور عنوان کرده و گفته بود که موضوع بنزین در جلسه‌ی شورای عالی استاندارد در اواخر سال گذشته مطرح شد و با توجه به کمبود وقت جلسه و زیاد بودن تعداد مباحث مطرح شده درباره بنزین تصمیم‌گیری نشد، اما مباحث مربوط به این حوزه به کارگروهی تبدیل شد که اولین جلسه‌ی آنها قرار است در دومین ماه از سال 1394 برگزار شود.

وی این را هم گفته بود که اولین گزارش درباره کیفیت بنزین در اردیبهشت سال 1394 ارائه خواهد شد.

در همین مدت سازمان ملی استاندارد، بازرسی‌هایی را از بنزین‌های توزیع شده در سطح جایگاه‌های سوخت انجام داده و گزارش‌های اولیه‌ای را نیز کسب کرد، تا این‌که پیروز بخت به تازگی اعلام کرد که مسوولیت نظارت بر کیفیت بنزین به عهده سازمان ملی استاندارد گذاشته شده است.

در حالی که رییس این سازمان از ارائه اولین گزارش کیفیت بنزین در اردیبهشت ماه خبر داده بود، اکنون با گذشت نزدیک به سه ماه از سال 1394 وی به گفتن همین موضوع اکتفا کرده که قرار است گزارش بنزین به زودی منتشر شود.

پیروزبخت گفته با توجه به اینکه بازرسی اولیه صرفا از بنزین توزیع شده در جایگاه‌ها انجام شده است، نمی‌توانیم به تفکیک مشخص کنیم که بنزین هر جایگاه متعلق به کدام پالایشگاه یا بنزین وارداتی بوده است، بنابراین باید منتظر ماند تا در آینده نزدیک گزارش تفکیک شده توسط سازمان ملی استاندارد ارائه شود.

در عین حال رییس سازمان ملی استاندارد در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت بنزین‌های مورد بررسی قرار گرفته شده گفت: به طور کلی مشکل زیادی در مورد کیفیت بنزین نداشتیم و باید منتظر گزارش‌های تفکیک شده باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از بنزین بررسی شده دارای مشکل بوده است، اظهار کرد: متاسفانه درصد دقیق آن را در حال حاضر به خاطر ندارم، اما در مجموع در بنزین دچار مشکل زیادی نبوده و زیاد نگران کیفیت بنزین نیستیم.

به این ترتیب گزارش تفکیک شده و نهایی سازمان ملی استاندارد شاید بتواند علاوه بر رفع ابهامات در این زمینه به بهبود کیفیت بنزین کمک کند.

۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰
تعداد بازدید : ۵۴۸