انبار نفتی در اوکراین در آتش سوخت

انبار نفتی در اوکراین در آتش سوخت
آتش‌سوزی مهیب در یک انبار نفتی نزدیک به پایتخت اوکراین منجر به تلفات و خساراتی شده و خطر دود و انتقال آتش، منطقه‌های مجاور را تهدید می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از   ایسنا، بر اثر این حادثه که یک روز ادامه داشته، دود سیاهی منطقه را فراگرفته و مردم برای پیشگیری از خطرات سلامتی به اماکن دورتر منتقل شده‌اند.

خبرنگار یورونیوز در محل حادثه چنین گزارش داد: آتش سوزی در انبار نفتی نزدیک به «کی‌یف» تقریبا یک روز است ادامه دارد. در این مدت آتش به مخزن‌های دیگر منتقل شده و آنها به شدت در حال سوختن هستند. تعدادی از کارگران و ماموران آتش نشانی هم زخمی شده‌اند.

با این حال عملیات اطفای حریق با جدیت دنبال می‌شود.

«الکساندر تورچینوف»، دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین در مورد علت حادثه چنین توضیح می‌دهد: در مورد علت حادثه دو دلیل احتمالی وجود دارد و محتمل‌ترین علت، عدم رعایت مسایل ایمنی و دومین دلیل، خرابکاری است. نتیجه قطعی علت آتش‌سوزی بعد از اطفای کامل حریق مشخص خواهد شد.

به گزارش یورونیوز، نیروهای دولتی با اعلام وضعیت اضطراری در صدد جلوگیری از گسترش آتش به واحد نظامی نزدیک به محل آتش‌سوزی هستند که تسلیحات و هواپیماهای نظامی را تهدید می‌کند.

۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰
تعداد بازدید : ۵۶۰