کاربست موتورهای الکتریکی با راندمان بالا و سازگار با محیط زیست

کاربست موتورهای الکتریکی با راندمان بالا و سازگار با محیط زیست
معاون مدیر تولید (مهندسی تعمیرات) شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از کاربست موتورهای الکتریکی با راندمان بالا و سازگار با محیط زیست در آینده نزدیک در تاسیسات این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، محمد حسین خندان در  همایش کاهش تلفات و افزایش راندمان مصرف انرژی الکتریکی در صنایع درباره روشهای نوین ارتقای استانداردهای ساخت الکتروموتورها و افزایش میزان بازده موتورهای الکتریکی در صنعت نفت توضیح داد.

وی گفت: بررسیهای ارائه شده نشان می دهد که با استفاده از موتورهای الکتریکی با راندمان بالا در تاسیسات نفت و گاز میان ٥ تا ١٠ درصد در مصرف انرژی الکتریکی بدون کاهش در عملکرد تولید صرفه جویی می شود.

خندان افزود: موتور های الکتریکی با راندمان بالا جایگزین توربینهای گازی کم قدرت و موتورهای الکتریکی قدیمی که راندمان پایینی دارند، خواهد شد و یکی از مهمترین مزیتهای استفاده از این موتورها کاهش آلودگیهای زیست محیطی است.

معاون مدیر تولید (مهندسی تعمیرات) شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب  با بیان این که بخش زیادی از مصرف انرژی الکتریکی در صنایع مربوط به موتورهای الکتریکی است، اظهار کرد: در مجموع صرفه جویی قابل توجهی از  بابت به کارگیری موتورهای الکتریکی با راندمان بالا حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: با استفاده از این مورتورها با انجام محاسبات مهندسی و انتخاب صحیح، هزینه های سرمایه گذاری در یک بازه زمانی حداکثر ٥ ساله، از طریق صرفه جویی در پرداخت هزینه های انرژی قابل برگشت است.

همایش «کاهش تلفات و افزایش راندمان مصرف انرژی الکتریکی در صنایع» توسط انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران ( شاخه خوزستان) و با همکاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مجتمع فولاد خوزستان با هدف بررسی راهکارهای فنی و تخصصی افزایش راندمان و کاهش تلفات در مصارف انرژی الکتریکی در صنایع مختلف در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۱۵
تعداد بازدید : ۵۶۷