ایجاد شرکت های دانش بنیان نیازمند توسعه زیرساخت ها

ایجاد شرکت های دانش بنیان نیازمند توسعه زیرساخت ها
معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی کشور گفت: ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان پیش نیازها و زیرساخت هایی را می طلبد که در صورت عدم تامین، آنها را به سرنوشت بنگاه های زودبازده دچار خواهد کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلیاوپکس به نقل از ایرنا، امین اسماعیلی روز پنجشنبه در گردهمایی معاونان پژوهشی واحدها و پژوهشکده های جهاد دانشگاهی در شهرستان سرعین بیان کرد: برخلاف انتقادها مبنی بر کند بودن این مجموعه در زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان، معتقدیم دیگر مجموعه ها حرکت سریعی دارند که می تواند مخرب باشد.

وی افزود: ایجاد شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی فناوری ها در چارچوب یک ساختار حرفه ای در جهاد دانشگاهی یک اصل است اما این امر باید متناسب با امکانات موجود به طور جدی دنبال شود.

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی اضافه کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی موجود در کشور ناشی از کاهش شدید منابع درآمدی شرایط نامناسبی طی سال جاری نخواهیم داشت و باید خود را برای این امر آماده کنیم.

او با اشاره به کمبود منابع مالی و کمک تنها 20 درصدی دولت به جهاد دانشگاهی تشریح کرد: راه مقابله با شرایط کنونی اصلاح ساختارها و چابک تر کردن سیستم و اجرای پروژه ها براساس نیازسنجی است.

اسماعیلی گفت: به عنوان نمونه صنعت ریلی در کنار نفت در جهان اهمیت خاصی دارد؛ این بخش فضای کاری مناسبی داشته و می تواند نقش مهمی در توسعه کشور ایفا کند؛ گرچه این بخش نیز درگیر مشکلات خاص خود است اما نظام به آن توجه دارد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی باید پروژه یابی توسعه یافته، بازارهای هدف شناسایی شوند و واحدهای فاقد کار جدی، ساختارهای حجیم و سوری نیز سامان یابد.

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی با بیان اینکه با امکانات و منابع داخلی جهاد دانشگاهی نمی توان برای فضای کار جدی تکیه کرد، خواستار اجرای پروژه ها براساس نیازها و جلب حمایت های استانی شد.

اسماعیلی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار کرد: باید فعالیت ها سامان یابد که در صورت برقراری ارتباطات بین المللی تمهیداتی برای ماندن در بازار رقابت با رقبای خارجی داشته باشیم.

چهل و چهارمین گردهمایی معاونان پژوهشی واحدها، پژوهشگاه ها، پژوهشکده ها و سازمان های جهاد دانشگاهی طی 21 و 22 خرداد ماه در شهرستان سرعین استان اردبیل در حال برگزاری است.
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۳۴
تعداد بازدید : ۴۸۳