قیمت ٦٠ تا ٧٠ دلار برای نفت مناسب است

قیمت ٦٠ تا ٧٠ دلار برای نفت مناسب است
آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به پارلمان این کشور گفت: برای بازار نفت، قیمت ٦٠ تا ٧٠ دلاری برای هربشکه نفت مناسب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از اویل نیوز، نواک ادامه داد: نگاهی مشترک به وضعیت همه اعضای بازار نفت به خصوص کشورهای صادرکننده حاکی از این است که قیمت ١٠٠ دلاری و بالاتر برای هر بشکه نفت که پیشتر شاهد آن بودیم در آینده نزدیک تکرار نخواهد شد.

وزیر انرژی روسیه ادامه داد که شرکت‌های داخلی انرژی میزان سرمایه گذاری خود را در سال جاری پنج تا ١٠ درصد کاهش داده‌اند و علت این مساله قیمت‌های پایین‌تر انرژی نسبت به گذشته است.

روسیه بزرگترین صادرکننده نفت خارج از سازمان اوپک است. هفته گذشته اوپک تصمیم گرفت تا سقف تولید نفت خود را بدون تغییر حفظ کند. این سازمان پیشتر گفته بود تنها درصورتی حاضر به کاهش تولید نفت خود است که این اقدام هماهنگ با کشورهای خارج از اوپک صورت بگیرد.

وزیر انرژی روسیه روز چهارشنبه گذشته و پیش از برگزاری نشست  اوپک اعلام کرده بود  که اعضای اوپک پیشنهادی برای کاهش تولید نفت نداده اند. وی تصریح کرد که تقریبا با همه اعضای اوپک دیدار کرده‌ است اما از آنها پیشنهادی درباره کاهش تولید نشنیده‌ است.

براساس این گزارش، روسیه یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت در جهان به شمار می‌رود اما این کشور عضو اوپک نیست. وزیر انرژی روسیه پیشتر هم اعلام کرده بود که قیمتهایی که هم‌ اکنون شاهد آن هستیم، برای صنعت نفت جهان و بازار این محصول بسیار مناسب و مطلوب است.

۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۴۲
تعداد بازدید : ۹۸۸