افزایش ۳.۵ برابری ترانزیت ریلی در ۲ ماهه سال ۹۴

افزایش ۳.۵ برابری ترانزیت ریلی در ۲ ماهه سال ۹۴
مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن از افزایش ۳.۵ برابری ترانزیت ریلی طی دو ماه ابتدایی سال ۹۴ خبر داد و گفت: این مسئله نشان می‌دهد سیاست‌های اجرا شده خوب بوده که توانسته‌ایم فضا را رقابتی کرده و حمل‌ونقل ترانزیت را توسعه دهیم.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم سیدمرتضی علی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی با بیان این‌که ارتباط نزدیک با راه‌آهن‌ کشورهای همسایه و برگزاری جلسات کارشناسی در سطح روسای راه‌آهن‌های منطقه از جمله سیاست‌ها و راهبردهای مجموعه حمل‌ونقل ریلی ایران برای افزایش ترانزیت در سال‌جاری است، اظهار کرد: این اقدامات که از سال 93 آغاز شده با هدف  شیفت کردن حمل بار از منطقه در کریدور شمال-جنوب ریلی ایران و انتقال بارهای جاده‌ای به سمت ریل بوده است.

وی یکی از استراتژی‌های ما در حمل‌ونقل ریلی مطالعه در تعرفه ریلی بوده است، تصریح کرد:  تلاش کرده‌ایم ضمن این‌که تعرفه ریلی در حمل‌ونقل داخلی و ترانزیت افزایش نیابد تخفیف‌های خیلی جالب و مناسسبی از طرف هیات مدیره راه‌آهن به تصویب رسید تا بتوانیم نسبت به رقبا در منطقه و حمل‌ونقل جاده‌ای یک مزیت خوبی را داشته باشیم.

وی افزود:بر این اساس برای سال 20115 میلای در حمل‌ونقل پنبه تقریبا 30 درصد، برای گوگرد 35 درصد و در گود 30 درصد تخفیف از مسیر سرخس به سمت بنادر جنوبی و همچنین از مرز رازی به سمت مسیرهای ریلی سرخس، اینچه برون، امیرآباد و میرجاوه داده‌ایم.

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تقریبا با این فرصت در دو ماه اول سال در حمل‌ونقل ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 3.5 برابر رشد داشته‌ایم.

علی‌احمدی گفت: این مسئله نشان می‌دهد سیاست‌های اجرا شده در این حوزه خوب بوده که توانسته‌ایم فضا را رقابتی کنیم و حمل‌ونقل ترانزیت را توسعه دهیم.

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۴۱
تعداد بازدید : ۴۷۲