فاکتورفروشی نظام اقتصادی را مختل می‌کند

فاکتورفروشی نظام اقتصادی را مختل می‌کند
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با انتقاد از گسترش پدیده فاکتور فروشی گفت: این پدیده مخل نظام مالیاتی و اقتصادی کشور است و سازمان به طور جدی با متخلفان برخورد می کند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی عسکری افزود: پرونده 900 میلیارد تومانی که در مرجع قضایی اصفهان در حال رسیدگی است مربوط به حدود 8 ماه قبل است که داداستان امور مالیاتی اصفهان آن را شناسایی کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود :‌ پرونده های دیگری هم در تهران و برخی استان های دیگر تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده یا در مرحله ارائه به مراجع قضایی است.

عسکری گفت : پس از شکل گیری قانون مالیات بر ارزش افزوده متاسفانه برخی موسسات حسابداری و شرکت ها شکل گرفتند که برای ایجاد اعتبار برای مودیانی که خرید و فروش کالا می کنند برگه فروش صوری صادر می کردند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود : مودیان وقتی کالا خرید می کنند مالیات می دهند و وقتی کالا را می فروشند نیز نظام مالیاتی ، مالیات آن را دریافت می کند؛ در این شرایط این شرکت ها فاکتور صوری می دهند تا بگویند مالیات خرید پرداخت شده است تا به عنوان اعتبار در زمان فروش منظور شود.

عسکری افزود :‌ متاسفانه این پدیده شوم در نظام اقتصادی ما رخنه کرده و زیاد شده و سازمان امور مالیاتی نیز دو سال است به طور جدی وارد شده و پرونده هایی را شناسایی کرده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خاطر نشان کرد :‌ فاکتورفروشی و کد فروشی از راه های پولشویی و فرار مالیاتی و اخلال در اقتصاد کشور است که روند رو به گسترشی دارد و باید جمع شود.

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲
تعداد بازدید : ۴۱۱