تعیین اهداف کمی صنعت نفت در برنامه ششم توسعه

تعیین اهداف کمی صنعت نفت در برنامه ششم توسعه
مدیرکل برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت از نهایی شدن اهداف کمی برنامه شرکت ملی گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی در برنامه ششم توسعه تا پایان تیرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا سعید قوام پور در گفتگو با خبرنگار با اشاره به این که اهداف کمی بخش بالادستی نفت که از سوی شرکت ملی نفت ایران تدوین شده در اختیار شرکت ملی گاز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآوره های نفتی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تنظیم برنامه های خود بر مبنای این برنامه قرار گرفته است، تصریح کرد: این شرکتها قرار است تا آخر خردادماه (هشت روز دیگر) نخستین نسخه برنامه های خود را اختیار مدیریت کل برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت  قرار دهند.

وی با بیان این که اهداف کمی این شرکتها تا پایان تیرماه نهایی می شود، گفت: پس از نهایی شدن، این برنامه در کمیته تولید شورای برنامه ریزی انرژی که نیمه تیرماه برگزار می شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت با بیان این که ارتقای صنعت نفت به صنعتی سرآمد و روزآمد با تکیه بر توانمندیهای داخلی و تعاملات بین المللی یکی از اهداف کلان وزارت نفت در برنامه ششم توسعه است، گفت: افزایش تولید منابع هیدروکربوری برای ایجاد ثروتهای مولد و پایدار با ملاحظات آمایش سرزمین، تامین امنیت عرضه داخلی گاز، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی با ملاحظات اقتصادی و زیست محیطی و بهره گیری بهینه از ظرفیتهای منابع هیدروکربوری برای تبدیل ایران به بازیگری کلیدی در بازارهای جهانی انرژی اهداف مهم وزارت نفت در برنامه ششم توسعه است.

قواپور درباره این که چه میزان از اهداف کمی برنامه پنجم توسعه محقق شده است، اظهار کرد: حدود ٨٠ درصد اهداف برنامه محقق شده که در برخی بخشها بیشتر و در برخی بخشها کمتر بوده است.

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲
تعداد بازدید : ۵۴۰