مصرف ٢٢٠ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه اراک

مصرف ٢٢٠ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه اراک
مصرف فرآورده های نفتی منطقه اراک در دو ماه نخست امسال، به ٢٢٠ میلیون لیتر نزدیک شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه مرکزی (اراک) به خبرنگار، گفت: مجموع مصرف انواع فرآورده نفتی این منطقه در ٦٢ روز نخست امسال، به ٢١٩ میلیون و ٨٨٢ هزار لیتر رسیده است.

کرامت ویس کرمی سهم بنزین مصرفی منطقه مرکزی را در بازه زمانی یاد شده، ٨٠ میلیون و ٤١٦ هزار لیتر اعلام کرد و افزود: از مجموع بنزین مصرفی این منطقه در ٦٢ روز نخست امسال، ٧٧ میلیون و ٦١٠ هزار لیتر آن معمولی و دو میلیون و ٨٠٦ هزار لیتر آن سوپر بوده است.

به گفته وی، مصرف بنزین معمولی نسبت به مدت مشابه پارسال، تغییر چندانی نکرده است.

ویس کرمی با اشاره به کاهش ٩٤ درصدی مصرف نفت سفید این منطقه در دو ماه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال، تاکید کرد: نفت سفید مصرفی منطقه اراک به دلیل توسعه شبکه گاز شهری در بسیاری از شهرها و روستاهای این منطقه به شدت کاهش یافته و در بازه زمانی یاد شده، به یک میلیون و ٣٣٠ هزار لیتر رسیده است.

وی همچنین از مصرف ١٣٦ میلیون و ٨٣٥ هزار لیتر نفت گاز خبر داد و افزود: از مجموع نفت گاز مصرفی منطقه اراک، ١٠٥ میلیون و ٣٤٣ هزار لیتر آن به مصرف غیر نیروگاهی و ٣١ میلیون و ٤٩٢ هزار لیتر نیز به مصرف نیروگاهی این منطقه اختصاص داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اراک یادآور شد: مصرف نفت گاز غیر نیروگاهی در دو ماه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال پیش ١١ درصد کاهش یافته، در حالی که مصرف نفت گاز نیروگاهی این منطقه به دلیل جایگزینی گازطبیعی با نفت کوره در برخی از صنایع، نیروگاهها و کوره های آجرپزی این منطقه و به تبع آن افزایش فعالیت نیروگاهها، ٢٢ درصد افزایش یافته است.

ویس کرمی میزان مصرف نفت کوره این منطقه را نیز دربازه زمانی یاد شده، یک میلیون و ٣٠١ هزار لیتر اعلام کرد و گفت: مصرف این سوخت به دلیل استفاده برخی از صنایع، نیروگاهها و کوره های آجرپزی این منطقه از گازطبیعی و حذف یا کاهش نفت کوره به عنوان سوخت مصرفی خود، نسبت به دو ماه نخست پارسال، ٩٨ درصد کاهش یافته است.

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۵۵۲