تسطیح مسیر ٥٠٠ کیلومتر از خطوط انتقال گاز

تسطیح مسیر ٥٠٠ کیلومتر از خطوط انتقال گاز
عملیات تسطیح مسیر ٥٠٠ کیلومتر از خطوط لوله منطقه چهار عملیات انتقال گاز انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز گفت: این عملیات از ابتدای سال جاری آغاز شده و تاکنون ٥٠ درصد پیشرفت داشته است.

رسول داودی نژاد با اشاره به مشکلات محلی عملیات تسطیح مسیر خطوط انتقال گاز تصریح کرد: به دلیل تعرض صورت گرفته به حریم اختصاصی خطوط لوله در سالهای گذشته، امسال عملیات تسطیح با پاسخگویی و هشدار به معترضان و متقاعد کردن آنها به رعایت مقررات حریم خطوط لوله و انسداد تقاطعهای غیرقانونی مالکان زمینهای مجاور همراه بود، زیرا این تقاطع ها منجر به از بین رفتن کامل خاکریزهای پوشش خطوط لوله گاز و حادثه ساز شده بودند.

وی تاکید کرد: از دیگر مشکلات و موانع طبیعی تسطیح مسیر خطوط می توان به سختی کار در پاکسازی و جابجایی صخره ها و سنگهای بزرگ، اصلاح آب بردگی ها و ساخت و بازسازی مجدد باند غیر فعال اشاره کرد.

مدیر منطقه چهار با قدردانی از زحمات کارکنان بهره برداری خطوط لوله به ویژه در بخشهای حمل و نقل سنگین و تعمیرات خطوط لوله، از عموم مردم به ویژه مالکان زمینهای مجاور خطوط انتقال گاز دعوت کرد با رعایت مقررات حریم خطوط انتقال گاز، این منطقه را در صیانت از سرمایه های ملی یاری کنند.

به گزارش شانا، منطقه چهار عملیات انتقال گاز به دلیل وسعت مراکز تحت پوشش و پراکندگی تاسیسات عملیاتی آن، از بزرگترین مناطق عملیاتی در سطح شرکت انتقال گاز بشمار می رود که به همین دلیل ضرورت رعایت اصول ایمنی را در این گستره ضروری تر می کند.

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۶۱۷