عضویت ایران در فدراسیون اتحادیه های تخصصی رنگ کشورهای اروپایی

عضویت ایران در فدراسیون اتحادیه های تخصصی رنگ کشورهای اروپایی
مدیرعامل تعاونی تولید کنندگان رنگ و محصولات وابسته به آن از عضویت این تعاونی در فدراسیون اتحادیه های تخصصی رنگ کشور های اروپایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مهدی سید حسن طهرانی در گفتگو با خبرنگار، افزود: این فدراسیون از سال ١٩٥٠ تاسیس شده و هم اکنون متشکل از اتحادیه های ١٢ کشور اروپایی از جمله آلمان، چک، فرانسه، ایتالیا، هلند، لهستان، مجارستان، روسیه، سوییس و یونان است.

وی گفت: با توجه به فعالیت خوب فعالان عرصه رنگ و پوشش در ایران برای نخستین خارج از اروپا یک نهاد غیر دولتی از ایران در عرصه رنگ عضو فدراسیون اتحادیه های تخصصی رنگ کشور های اروپایی شد و اکنون باید از این فرصت در جهت ارتقا صنعت حداکثر بهره برداری را کنیم.

مدیرعامل تعاونی تولید کنندگان رنگ و محصولات وابسته به آن گفت: برای بهره برداری بهینه از این موقعیت ایجاد شده نیازمند بودجه های تحقیقاتی و آموزشی وهمچنین در حوزه قانون گذاری مخصوصا در مورد ملاحظات زیست محیطی نیازمند همکاری مجلس شورای اسلامی، سازمان محیط زیست، وزارت نفت، وزارت صنعت معدن تجارت و دیگر نهادهای مرتبط هستیم.

طهرانی گفت: فدراسیون اتحادیه های تخصصی رنگ کشور های اروپایی از ١٢ اتحادیه کشوری تشکیل شده که زیرمجموعه آن حدود سه هزار مجموعه تخصصی شامل تولیدی های مواد اولیه و محصولات نهایی، دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاههای تخصصی و تولید کنندگان تجهیزات است.

به گزارش شانا، این فدراسیون هر ساله فعالیتهای مانند برگزاری چند کنگره و سمینار بین المللی، مدیریت تحقیقات میان کشوری و انتقال تجارب و یافته های علمی و تجربی به کشور های مختلف، انتشار آخرین یافته ها و تجارب و روند آنها از طریق رسانه های مختلف در کشورهای عضو، حمایت از طرح های نوین و به خصوص پروژه های تحقیقاتی بین المللی،  یکسان سازی و انتقال تجارب قانون گذاری مرتبط با این صنایع و بویژه در حوزه قوانین زیست محیطی، فرهنگ سازی عمومی در جهت آموزش و مصرف بهینه و افزایش دوستیها و مشارکت تنگاتنگ میان فعالان آن عرصه انجام می دهد.

متاسفانه تحریمهای ناجوانمردانه و ظالمانه مشکلات تولید در صنعت رنگ را چند برابر کرده است، مشکلات شدید اقتصاد در کشور به راستی عرصه را بر همه تولید کننگان واقعی تنگ کرده است. در شرایط رکود کنونی به جای انکار شرایط و امیدبخشی واهی، بهترین کار قبول واقعیتها و مشکلات و اقدام برای بازسازی زیرساختهای غلط و پوسیده است.

یکی از دلایلی که سرانه مصرف رنگ در ایران بسیار کمتر از استاندارد جهانی است فرهنگ مصرف رنگ است، در کشور های توسعه یافته استفاده از رنگهای پایه حلال که مضرات بی شماری برای محیط زیست و سلامت تولیدکننده، مجری و مصرف کننده دارد، در مصارف خانگی ممنوع است و به جای آن از رنگهای پایه آب که دوستدار محیط زیست مصرف می شود.

تعاونی تولید کنندگان رنگ و محصولات وابسته به آن سال ١٣٦١ به همت فعالان عرصه پوششهای ساختمانی و صنعتی تاسیس شده و هم اکنون ٢٦٦ تولید کننده انواع پوششهای صنعتی و ساختمانی، رزین، حلال، پودرهای صنعتی، چسب و دیگر محصولات مرتبط عضو آن هستند.

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۱۴
تعداد بازدید : ۵۴۷