ایجاد 13 هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه گذاری برای سازندگان داخلی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: با فعال شدن عملیات اجرایی و سرمایه گذاری 21 هزار میلیارد تومانی در هشت فاز باقیمانده، به میزان 13 هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه گذاری برای سازندگان داخلی ایجاد می شود.

  
مهندس موسی سوری در نشست با مدیران ارشد چهار محال و بختیاری در سالن اجتماعات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: فعال شدن فازهای باقیمانده پارس جنوبی به لحاظ حضور شرکت های ایرانی و توانمندان داخلی، از افتخارهای بزرگ صنعت نفت محسوب می شود. ایجاد 13 هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه گذاری برای سازندگان داخلی



وی یادآور شد: از حدود چهار ماه پیش، عملیات خاکبرداری و تسطیح اراضی فازهای باقیمانده پارس جنوبی آغاز شده است و هم اکنون بیش از یکهزار دستگاه ماشین آلات سنگین به طور 24 ساعته و در سه نوبت کار خاکبرداری و آماده سازی اراضی هشت فاز باقیمانده طرح توسعه مخزن مشترک پارس جنوبی را انجام می دهند.



سوری تصریح کرد: این کار بزرگ با پیشرفت خوبی در حال انجام است و به جرات می توان گفت صحنه هایی که در این کارزار عملیاتی مشاهده می کنیم، یادآور روزهای حماسه هشت سال دفاع مقدس است.



مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: عملیات خاکبرداری و تسطیح اراضی، در وسعت دو هزار و 380 کیلومتر، در سه نوبت کاری از سوی پیمانکاران توانمند داخلی انجام می شود.



سوری ادامه داد: روزانه 100 تا 120 هزار تن خاک در این حوزه وسیع جابه جا می شود که این میزان نسبت به عملیات مشابه در گذشته که روزانه 50 هزار تن ثبت شده بود، رکوردی چشمگیر محسوب می شود.



وی ادامه داد: امروز مجموعه صنعت نفت ایران، راهبرد اصلی خود در حوزه پارس جنوبی را تحقق تولید روزانه 700 میلیون متر مکعب گاز از مخزن مشترک گازی پارس جنوبی قرار داده و در این مسیر تمام ظرفیت های مدیریتی با هماهنگی و انسجام برای تولید این میزان ثروت ملی، بسیج شده است.



سوری تصریح کرد: به طور قطع، عملیات اجرایی فازهای باقیمانده در مدت تعیین شده و مورد تاکید رئیس جمهوری و وزیر نفت به پایان می رسید و ما در چهار سال آینده شاهد بهره برداری فازهای یاد شده خواهیم بود.



مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در باره نقش مهم طرح توسعه مخزن مشترک پارس جنوبی در توسعه زیرساخت های اقتصادی و صنعتی کشور تصریح کرد: طبق برآوردهای انجام شده، درآمدزایی کشور از محل توسعه مخزن مشترک پارس جنوبی پس از بهره برداری سایر فازهای باقیمانده و تکمیل تمام فازهای بیست و هشت گانه 96 تا 150 میلیارد دلار خواهد بود.



مدیرکل هماهنگی و امور اقتصادی استانداری چهارمحال بختیاری نیز گفت: مدت ها پیش برنامه سفر به منطقه ویژه پارس و آشنایی با مهم ترین تحولات اقتصادی و صنعتی کشور را در راس برنامه مدیران اجرایی استان قرار گرفته بود؛ از این رو راهکارهای نحوه تعامل با این منطقه مهم در زمینه های مختلف در استانداری چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت.



علی شهریار پور افزود: استان چهارمحال و بختیاری قطب کشاورزی کشور است و می توانیم در زمینه خرید برخی محصولات تولیدی مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فعالیت داشته باشیم.



وی ادامه داد: توانمندی استان چهارمحال و بختیاری در زمینه صنعت گردشگری و توسعه اکوتوریسم چشمگیر است و ما می توانیم در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری در عسلویه و مناطق اطراف همکاری و فعالیت موثری انجام دهیم.



مدیرکل هماهنگی و امور اقتصادی استانداری چهارمحال بختیاری پیشنهاد راه اندازی یک دفتر اقتصادی و کارگروه متشکل از کارشناسان این استان در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تشکیل شود تا زمینه سرمایه گذاری و همکاری و تعامل با پارس جنوبی بیشتر بررسی شود.
۷ آبان ۱۳۸۹ ۰۰:۲۷
نفت نیوز |
تعداد بازدید : ۱,۱۱۷