عربستان آماده افزایش عرضه نفت است

عربستان آماده افزایش عرضه نفت است
یکی از مقامات بلندپایه شرکت نفت عربستان اعلام کرد: این کشور برای تامین افزایش تقاضای جهانی نفت آماده افزایش عرضه خود در ماه‌های آتی و رساندن آن به یک سطح بی سابقه جدید است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایسنا، احمد السباعی مدیر بازاریابی شرکت نفتی آرامکو عربستان به رویترز گفت: عربستان آماده گفتگو با خریداران احتمالی هندی برای عرضه نفت بیشتر به آنها است.

عربستان در ماه می در پی افزایش تقاضای جهانی تولید نفت خود را افزایش داد و به حدود روزانه 10 میلیون و 300 هزار بشکه در روز(بالاترین سطح تا به امروز) رساند.

هرگونه افزایش تولید در بازار که هم اکنون در شرایط اشباع به ثمر می‌برد به معنای اینست که در اوپک در تصمیم خود برای دفاع از سهم بازار خود بسیار مصمم است.

استراتژی اوپک به عنوان عامل اصلی کاهش شدید قیمت نفت طی یک سال گذشته محسوب می‌شود.

السباعی پس از دیدار با مقامات نفتی هند در دهلی نو گفت: ما نفت زیادی داریم. شما قرار نیست شاهد کاهش عرضه از سوی عربستان باشید.

عربستان به لحاظ سنتی در ماههای تابستان زمانیکه مصرف داخلی این کشور به دلیل افزایش دما و نیاز به برق بیشتر برای تهویه مطبوع افزایش می یابد، صادرات خود را کاهش میدهد.

وی گفت: ما نفت کافی در ذخایر داریم و تولید ما برای افزایش صادرات کافی است. هر گاه نقاضا در بازار باشد میتوانیم با مقدار نقاضا سازگار شویم. اگر بازار نیاز داشته باشد، ما آن را تامین خواهیم کرد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) جمعه گذشته توافق کرد که سیاست تولیدی خود را تغییر ندهد و سقف تولید روزانه 30 میلیون بشکه ای خود را برای شش ماه دیگر تمدید کند.

مدیر بازاریابی آرامکو گفت: انتظار میرود هند در نیمه دوم امسال عامل اصلی رشد تقاضای جهانی نفت باشد و تقاضای نفت چین ثابت بماند.

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۲۳
تعداد بازدید : ۶۷۴