ترسیم نقشه راه بهینه سازی مصرف انرژی ایران

ترسیم نقشه راه بهینه سازی مصرف انرژی ایران
دومین کنفرانس مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی با دو رویکرد اصلی تعامل دو سویه جهاد اقتصادی و هدفمندسازی یارانه‌های انرژی و فرصت‌های پیش رو برای فعال شدن شرکتهای خدمات انرژی در کشور برگزار می‌شود.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: دراین کنفرانس علاوه بر بررسی دستاوردهای هدفمندی یارانه‌ها در کاهش مصرف انرژی، نقشه راه بهینه سازی مصرف انرژی در ایران نیز ترسیم خواهد شد.

به گفته جلیل سالاری، دومین کنفرانس مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی قصد دارد با انتخاب هوشمندانه اهداف، رویکرد و محورهای خود، منطبق با مسائل روز به بررسی دستاوردهای حوزه بهینه‌سازی انرژی بپردازد.

وی دراین خصوص توضیح داد: این کنفرانس تلاش دارد تا فعالیت‌های بخش خصوصی را به خصوص در ساخت کاتالیزهای پتروشیمی که کیفیت و راندمانی مشابه تولیدات خارجی دارد را به تصویر بکشد.

سالاری افزود: با حضور فعال دانشمندان و متخصصین انرژی کشور، در این کنفرانس نقشه راه وارائه راه کارهای عملی برای جهت‌گیری صحیح این بخش انجام خواهد شد و راهبردهای کوتاه و بلندمدت نیز ترسیم می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: در بخش حامل‌های انرژی هم سامانه لازم ایجاد شده و با هماهنگی ایجاد شده میان دستگاه‌های ذیربط موفق شده‌ایم تا قاچاق سوخت را کاهش دهیم.

بر پایه این گزارش، همزمان با برگزاری کنفرانس، نمایشگاه تخصصی مدیریت و بهینه سازی انرژی با حضور شرکت‌های فعال در این صنعت به منظور معرفی توانمندی‌های صنعتگران و فعالان حوزه انرژی کشور و ایجاد تعامل بیشتر میان سرمایه گذاران، کارفرمایان، پیمانکاران، سازندگان و... بر پا می‌شود.

بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته مقرر است تا در این کنفرانس ۶ میزگرد تخصصی با حضور مقامات کشوری برگزار شود تا اهداف این کنفرانس به نقد و بررسی کار‌شناسانه گذارده شود.

گفتنی است داوود منظور معاون برنامه ریزی معاونت نظارت راهبردی رییس جمهور، رییس شورای راهبردی و جلیل سالاری مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ایران، رئیس کنفرانس خواهند بود.
۱۳ دی ۱۳۹۰ ۱۹:۱۹
ایلنا |
تعداد بازدید : ۱,۰۹۰