رجزخوانی‌های عربستان برای افزایش تولید، قیمت نفت را پایین آورد

رجزخوانی‌های عربستان برای افزایش تولید، قیمت نفت را پایین آورد
قیمت نفت به دنبال اظهارات مقامات سعودی مبنی بر افزایش تولید به رقمی بی‌سابقه، در آخرین روز کاری بازارهای جهانی 1.24 دلار کاهش یافت و هر بشکه نفت 63.87 دلار فروخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از فارس، به دنبال اقدام سرمایه‌گذاران برای برداشت سود به علت نگرانی از افزایش تولید نفت عربستان که می‌تواند بر فزونی عرضه جهانی بیفزاید، قیمت در آخرین معاملات بازارهای جهانی برای دومین روز متوالی کاهش یافت و افزایش‌های اخیر خود را از دست داد.

تعداد دکل‌های حفاری آمریکا یک کاهش هفتگی دیگر به ثبت رساند اما قیمت نفت چندان به آمارهای شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز توجه نکرد.

مت اسمیت تحلیلگر بازار نفت در این‌باره گفت، مناقشه بدهی یونان ارزش یورو را کاهش داده و نتوانسته قیمت نفت خام را بالا ببرد. سر و صدای ایجاد شده از افزایش تولید عربستان نیز آخر هفتگی کاهشی را سبب شد.

پس از کاهش یک درصدی قیمت‌‌ها در روز پنج‌شنبه، روند کاهشی قیمت‌ها به دنبال اظهارات مقامات عربستان مبنی بر آمادگی برای افزایش تولید نفت در ماه‌های آتی ادامه پیدا کرد.

هر بشکه نفت برنت با 1.24 دلار کاهش 63.87 دلار فروخته شد. قیمت نفت برنت طی هفته گذشته 0.7 درصد از ارزش خود را از دست داد.

نفت خام آمریکا نیز با کاهش 81 سنتی به 59.96 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام آمریکا در هفته گذشته شاهد رشد 1.5 درصدی بود.

عربستان در ماه می روزانه رقم بی‌سابقه 10.3 میلیون بشکه نفت تولید کرده است.

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۰۰
تعداد بازدید : ۸۱۷