دولت دیگر مجاز به افزایش نرخ حامل‌های انرژی نیست

دولت دیگر مجاز به افزایش نرخ حامل‌های انرژی نیست
رئیس کمیسیون انرژی مجلس، با تاکید براینکه تا پایان سال جاری دیگر افزایش قیمتی در فراورده‌های نفتی و حامل‌های انرژی رخ نخواهد داد،گفت: دولت باید برای جبران کسری بودجه خود راهکارهای تعریف شده در قانون را مدنظر قرار دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از خانه ملت،علی مروی،با تاکید براینکه تا پایان سال جاری دیگر افزایش قیمتی در فراورده‌ها نفتی و حامل های انرژی رخ نخواهد داد، گفت:دولت حتی با بهانه جبران کسری بودجه نیز مجاز به افزایش نرخ حامل های انرژی نیست.


رشد تورم ملموس ترین پیامد حذف سهمیه سوخت

نماینده مردم نیشابور درمجلس شورای اسلامی،با اشاره به تبعات افزایش نرخ بنزین و آزادسازی آن، افزود:رشد تورم ملموس ترین پیامد حذف سهمیه سوخت بوده که درصورت همراه شدن با مکانیزم تنظیم بازار به وسیله سیستم‌های پولی و مالی ،شاهد آن نبودیم.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با بیان اینکه کسری بودجه دولت نباید تنها از طریق افزایش نرخ سوخت جبران شود،تصریح کرد: در قانون بودجه راه‌های بسیاری برای جبران کسری بودجه دولت درنظرگرفته شده که یکی از آن ها افزایش نرخ حامل‌های انرژی است.

 

آزادسازی نرخ سوخت نتوانسته کسری بودجه دولت را جبران کند

وی با تاکید براینکه کاهش هزینه‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای جبران کسری بودجه دولت است،گفت: در حال حاضر حذف سهمیه سوخت و آزاد سازی نرخ آن نتوانسته کسری بودجه دولت درحد وسیع را جبران کند.

مروی با بیان اینکه دولت باید برای جبران کسری بودجه خود راهکارهای اساسی و ذکر شده در قانون را مدنظر قرار دهد، افزود: در حال حاضر حذف یارانه دهک های پردرآمد بهترین راهکار جهت جبران کسری بودجه دولت است.

بسیاری از منابع کشور صرف پرداخت یارانه نقدی به مردم می شود

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه درحال حاضر بسیاری از منابع کشور صرف پرداخت یارانه نقدی به مردم می شود،گفت: درصورتی که پرداخت یارانه به صورت هدفمند و به جامعه هدف صورت بگیرد،جلوی هدررفت بسیاری از منابع گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به قانون هدفمندی و الزام دولت در آن به رساندن قیمت سوخت به فوب خلیج فارس، تصریح کرد: در این قانون موضوعی درخصوص اینکه دولت ملزم به افزایش یک باره نرخ سوخت است،دیده نشده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس اجازه افزایش مجدد نرخ حامل های انرژی درسال جاری را به دولت نخواهد داد،گفت: هر نوع افزایش نرخ سوختی در سال جاری با برخورد جدی دولت روبه رو خواهد شد.



 

 

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۱۸
تعداد بازدید : ۸۹۷