کشف ذخایر بزرگ نفتی در مکزیک

کشف ذخایر بزرگ نفتی در مکزیک
شرکت دولتی نفت پمکس مکزیک روز چهارشنبه (٢٠ خرداد ماه) از یکی از بزرگترین اکتشاف نفتی سالهای اخیر این کشور رونمایی کرد.

  • به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از شانا، پمکس روز چهارشنبه اعلام کرد که چند میدان نفتی جدید در آبهای کم‌عمق جنوب خلیج مکزیک کشف کرده است که می‌توانند تا اواسط سال ٢٠١٨ میلادی روزانه ٢٠٠ هزار بشکه نفت تولید کنند.

    امیلیو لوزویا، مدیرعامل پمکس، در یک کنفرانس نفتی در گوادالاجارا گفت که مجموع ذخایر ثابت‌شده، ممکن و محتمل این میدانها ٣٠ میلیون بشکه معادل نفت برآورد می‌شود.

    به گفته پمکس، این میدانهای جدید نزدیک ساحل ایالتهای تاباسکو و کامپچه قرار دارند و شامل سه ذخیره حاوی نفت خام سبک و یک ذخیره حاوی نفت خام سنگین هستند و ظرف ١٦ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

    لوزویا تصریح کرد: این اکتشاف یکی از دستاورد بزرگ اخیر به شمار می‌رود. 

    در همین حال، خوزه آنتونیو اسکالرا، مدیر اکتشاف پمکس، در گفتگو با رادیو مکزیک گفت: دستیابی به ظرفیت کامل تولید ٢٠٠ هزار بشکه نفت در روز از این میدانها به سه سال زمان نیاز دارد.

    پمکس همچنین اعلام کرد که این میدانها، پس از کشف ذخایر تسیمین-زاکس و آیاتسیل، بزرگترین ذخایر کشف‌شده در جنوب خلیج مکزیک در پنج سال گذشته به شمار می‌روند.

    این ذخایر که نزدیک میدان بزرگ نفتی کانترال و میدان کو مالوب زاپ، بزرگترین میدان تولیدی پمکس، قرار دارند، می‌توانند سبب افزایش درآمد دولت مکزیک شوند که به منظور تأمین یک سوم بودجه فدرال خود به درآمد پمکس وابسته است.  

    لوزویا افزود که این اکتشافها می‌توانند به بازبینی مجدد پیش‌بینیهای تولیدی این شرکت منجر شود. 

    همچنین پیش‌بینی می‌شود که این میدانهای جدید هیدروکربنی ١٧٠ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی در روز تولید کنند.

    بر اساس این گزارش، تولید کنونی پمکس از بالاترین سطح آن در سال ٢٠٠٤ میلادی یعنی ٣,٤ میلیون بشکه در روز به کمتر از ٢.٤ میلیون بشکه رسیده است.

    در پی اصلاحات قانون انرژی مکزیک و پایان یافتن انحصار پمکس در حوزه نفت و گاز، این شرکت با شرکتهای بزرگ نفتی و دیگر شرکتهای خصوصی رقابت سختی خواهد داشت.

    بنا بر این گزارش، پدرو خواکین کلدول، وزیر انرژی مکزیک، اعلام کرد که این کشور تابستان امسال امتیاز ١٤ بلوک اکتشافی و تولیدی نفت و گاز خود را واگذار می‌کند.

    وی افزود که این بلوکها در نزدیکی میدانهای تازه کشف‌شده قرار دارند و این موضوع می‌تواند مزایده را نیز جذابتر کند. 

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۲۹
تعداد بازدید : ۹۲۳