رقابت جدید نفتی ایران-عربستان

رقابت جدید نفتی ایران-عربستان
یک مقام مسئول در شرکت پالایش و پخش نفتی با اشاره به تولید نسل جدید انواع سوخت جت و هواپیما از رقابت جدید ایران و عربستان در صنعت پالایش نفت منطقه خاورمیانه خبر داد.

سعید محجوبی با اشاره به برنامه متنوع سازی سبد تولید سوخت و فرآورده‌های نفتی ایران، گفت: در حال حاضر انواع مختلف سوخت و بنزین هواپیماها و بالگردها با کاربردهای مختلف در ایران تولید و عرضه می شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه تولید انواع سوخت جت و هواپیما در کشور به صورت فصلی انجام می شود، تصریح کرد: بر این اساس یک نوع سوخت LL۱۰۰ مربوط به هواپیماهای ملخی و آموزشی است که در پالایشگاه نفت آبادان تولید و عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه علاوه بر این یک نوع سوخت هواپیمای جت و مسافربری به نام JP۴ هم در صنعت پالایش نفت ایران تولید می‌شود، اظهار داشت: میزان و ظرفیت تولید سوخت هواپیمای JP۴ به میزان مصرف آن بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی ایران توانایی تولید و صادرات انواع سوخت هواپیما و بالگرد را به بازار جهانی دارد، بیان کرد: از لحاظ استانداردها و قیمت شرایط سوخت‌های ایران با کشورهای مشتری و هدف تفاوت ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، محجوبی همچنین در خصوص برنامه‌های افزایش ظرفیت پالایش نفت و میعانات گازی کشور توضیح داد: در حال حاضر ظرفیت پالایش نفت ایران به بیش از یک میلیون و ۸۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

مدیر هماهنگی ونظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه با ورود پالایشگاه ستاره خلیج فارس ظرفیت پالایش نفت کشور هم با افزایش قابل توجهی روبرو می شود، تاکید کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس از ظرفیت پالایش ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی در روز برخوردار است که در نهایت ظرفیت پالایش نفت ایران را به بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت پالایش نفت عربستان سعودی به بیش از دو میلیون بشکه در روز رسیده است، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، فاصله ظرفیت پالایش نفت بین ایران و عربستان به حداقل می رسد.

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۳۲
تعداد بازدید : ۹۲۳