شرایط مناسبی برای مشارکت و سرمایه گذاری درطرحهای ایران مهیا شده است

شرایط مناسبی برای مشارکت و سرمایه گذاری درطرحهای ایران مهیا شده است
مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا هلدینگ هندی تاتا معتقد است: اکنون شرایط مناسبی برای مشارکت و سرمایه گذاری در طرحهای ایران فراهم شده و بخش معدن و صنایع معدنی از مهمترین آنها محسوب می شود.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سوندارا رامان (Sundara Raman)در دیدار با مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، اظهار داشت: فرصت ایجاد شده برای توسعه روابط دو طرف، صنایع معدنی، خدمات فنی و مهندسی و ارایه مشاوره در این حوزه، زمینه مناسبی برای شروع همکاری ها میان تاتا و طرف های ایرانی خواهد بود.

سوندارا رامان افزود: اینک در زمینه های مختلف صنایع معدنی، خدمات گردشگری، هتل سازی و غیره مذاکره با طرف های ایرانی در حال انجام است.

وی یادآور شد: دیدارهای انجام شده از مناطق جنوبی ایران به ویژه بندرعباس و جزیره قشم نشان داد، ظرفیت های بالایی در این مناطق برای افزایش همکاری ها وجود دارد.

برپایه این گزارش، کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو نیز در دیدار با هیات هندی از هلدینگ تاتا اظهار داشت: شرکت های خارجی پیش از شما برای مشارکت و سرمایه گذاری در طرح های معدنی اعلام آمادگی کرده اند، بنابراین پیشنهاد می شود تاتا برای استفاده بهتر از زمان، سریع تر برنامه های خود را برای حضور در طرح های معدنی و صنایع معدنی ایران اعلام کند.

کرباسیان تاکید کرد: بخش های فولاد، زغال سنگ، طلا، کروم، آلومینیوم و سرب و روی در ایران برای سرمایه گذاری و مشارکت آماده است.

وی گفت: ایران در منطقه طبس از ذخایر قطعی بیش از 2.5 میلیارد تن زغالسنگ برخوردار است و بخشی از همکاری ها نیز می تواند به صادرات سنگ آهن فرآوری شده ایران به هند اختصاص یابد.

گروه مدیران هلدینگ تاتا که در اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران حاضر شده بود، ترکیبی از مدیران بخش های مختلف فولاد و آلیاژهای آهنی، خودروسازی، نیرو، مشاور مهندسی، فناوری اطلاعات و بازرگانی بودند.

هلدینگ تاتا سال 1868 پایه گذاری شد و در قرن بیستم دوره تثبیت را پشت سر گذارد و از ابتدای دهه 1990 توسعه را آغاز کرد به طوری که در طیف متنوعی از فعالیت های اقتصادی از جمله فولاد، خودروسازی، پتروشیمی، برق، مالی، هتلداری و حتی خرده فروشی سرمایه گذاری کرده است.

درآمد این گروه در سال 2014 به میزان 103 میلیارد دلار اعلام که 5.3 میلیارد دلار آن سود خالص ذکر شد.

شمار افراد شاغل درشرکت های تحت پوشش این گروه بیش از 581 هزار نفر اعلام شده است.
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲
تعداد بازدید : ۹۶۹