دزدی ٤٠٠ هزار بشکه نفت در نیجریه

دزدی ٤٠٠ هزار بشکه نفت در نیجریه
معاون رئیس جمهور نیجریه اعلام کرد که این کشور هر روز ٤٠٠ هزار بشکه نفت از دست می‌دهد؛ سارقان این مقدار نفت را می‌دزدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از  شانا، این مقدار نفت معادل ٤,٨ میلیارد نایرا (٢٤ میلیون دلار) در روز است. یمی اوسینباجو معاون رئیس جمهور نیجریه در سخنرانی تحت عنوان "اقتصاد نیجریه و آینده" افزود: در حالی که ما روزانه ٤٠٠ هزار بشکه نفت از دست می‌دهیم، کشوری مثل غنا با کمتر از ١٥٠ هزار بشکه نفت سر پا مانده و به حیات خود ادامه می‌دهد. وی همچنین درباره طرح جدید دولت برای بازسازی اقتصاد و افزایش عرضه برق در این کشور سخن گفت.

  • بر پایه این گزارش، اوسینباجو گفت: جنگ و ستیزه در جنوب نیجریه نیز در کاهش تولید نفت کشور نقش داشته است. به همین دلیل مقابله با هرگونه افراط گرایی نه تنها برای اقتصاد بلکه برای حفظ اتحاد و صلح در کشور ضرورت دارد. اقدامات اخیر دولت نیز اهمیت زیادی دارند چون به موضوع اقتصاد کشور می‌پردازند.

    او افزود: در بخش نفت، خرابکاری و ویرانگری به افت تولید دامن زده است. هر روز ٤٠٠ هزار بشکه از نفت نیجریه دزدیده می‌شود. از نظر دولت نیجریه امنیت بخش نفت در اولویت قرار دارد. همچنین "شفافیت" شعار این دولت است.

    معاون رئیس جمهور نیجریه درباره عرضه برق هم گفت: دولت قصد دارد ظرفیت تولید برق را که هم‌اکنون ١٣ هزار مگاوات است، افزایش دهد. ظرفیت انتقال برق نیز که در حال حاضر ٥ هزار مگاوات است، افزایش خواهد یافت. وی افزود: رشد ١٠ درصدی تولید ناخالص داخلی که وعده دولت جدید است، تنها با افزایش ظرفیت تولید برق امکان‌پذیر خواهد بود.

    نیجریه به عنوان یکی از اعضای اوپک و از تولیدکنندگان مهم نفت خام در آفریقا سالهاست با مشکل تروریسم و فعالیتهای خرابکارانه دست به گریبان است.

۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : ۶۷۰