تولید نفت و گاز استات اویل در نروژ تا سال ٢٠٢٥ تغییری نمی‌کند

تولید نفت و گاز استات اویل در نروژ تا سال ٢٠٢٥ تغییری نمی‌کند
مدیر توسعه و تولید شرکت انرژی استات اویل نروژ روز پنجشنبه (٢١ خرداد ماه) از ثابت ماندن تولید نفت و گاز این شرکت در نروژ تا سال ٢٠٢٥ میلادی خبر داد.


  • به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از شانا، سیگو نیلاند روز پنجشنبه اعلام کرد که تولید نفت و گاز استات اویل در نروژ تا سال ٢٠٢٥ میلادی تغییر نمی‌کند و در این سال با کاهش روبرو می‌شود.

    نیلاند گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تولید شرکت تا سال ٢٠٢٥ میلادی به نسبت ثابت بماند. سپس شاهد کاهش آن خواهیم بود و سعی می‌کنیم تغییراتی در این زمینه ایجاد کنیم.

    بر اساس این گزارش، استات اویل در سه ماه نخست سال جاری ٢,٠٥٦ میلیون بشکه معادل نفت در روز تولید کرده که ١.٢٩٧ میلیون بشکه از آن مربوط به تولید این شرکت از فلات قاره نروژ بوده است.  

    نیلاند تصریح کرد: دنبال کردن فرصتهای موجود کنونی برای ما اهمیت دارد. توسعه این میدانهای نفتی ١٠ تا ١٥ سال زمان می‌برد.

    به دلیل سهم ٤٠ درصدی استات اویل در میدان ژوهان اسوردراپ، سرمایه‌گذاری ٥٠ میلیارد کرونی (معادل ٦,٤ میلیارد دلاری) این شرکت در سالهای ٢٠١٥ و ٢٠١٦ میلادی بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در نروژ تاکنون بوده است.

    وی افزود: چنانچه در این زمینه به اندازه لازم پیشرفت کنیم و چارچوبی قابل‌پیش‌بینی برای شرایط فلات قاره نروژ داشته باشیم، تولید بلندمدت و پایدار شرکت تا سال ٢٠٣٠ میلادی و بعد از آن امکان‌پذیر خواهد بود.

    بنا بر این گزارش، یکی از مسائل پیش‌روی استات اویل حفاری در منطقه قطب شمال است که اختلاف‌نظرهایی درباره میزان جستجوی نفتی شرکتها در این منطقه وجود دارد.

    استات اویل اواخر ماه آوریل اعلام کرده بود که با وجود افت ٥٠ درصدی قیمتهای نفت از اواسط سال ٢٠١٤ میلادی تاکنون، مخارج اکتشافی اولویت نخست این شرکت خواهد بود.

    با کاهش حدود ٥٠ درصدی قیمتهای نفت از ماه ژوئن سال گذشته تاکنون، شرکتهای نفتی برای کاهش سرمایه‌گذاریهای خود تحت فشار قرار گرفته‌اند و استات اویل نیز که بزرگترین سرمایه‌گذار سالهای اخیر به شمار می‌رود، با به تأخیر انداختن بسیاری از برنامه‌های توسعه‌ای، مخارج سرمایه‌ای خود را کاهش داده است.

    در همین راستا، کارشناسان صنعتی سال گذشته پیش‌بینی کرده بودند که در پی شکست راهبرد اکتشافی مخاطره‌آمیز استات اویل در سال ٢٠١٤ میلادی، این شرکت برای حفظ سود سهام نقدی با شتاب و وسعت هر چه بیشتر در حال کاهش هزینه‌هاست و ممکن است به همین منظور، تولید خود را نیز در آینده به خطر بیندازد. 

۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۳
تعداد بازدید : ۵۴۵