توتال فعالیت پالایشگاه لامد فرانسه را متوقف کرد

توتال فعالیت پالایشگاه لامد فرانسه را متوقف کرد
در پی اعلام اعتصاب از سوی اتحادیه کارگری فرانسه (سی‌جی‌تی)، شرکت نفتی توتال روز شنبه (٢٣ خرداد ماه) فعالیت پالایشگاه لامد این کشور را متوقف کرد.


  • به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از شانا، پس از اعلام اعتصاب اتحادیه سی‌جی‌تی در اعتراض به برنامه‌های توتال برای توقف فرآورش نفت خام در پالایشگاه لامد، مدیریت این شرکت نفتی روز شنبه فعالیت این پالایشگاه را متوقف کرد

    به دلیل کاهش تقاضای فرآورده‌های نفتی اروپا، توتال در نظر دارد تا پایان سال ٢٠١٦ میلادی فرآورش نفت خام را در پالایشگاه ١٥٣ هزار بشکه‌ای لامد نزدیک مارسی متوقف کند.

    اتحادیه تندروی سی‌جی‌تی روز پنجشنبه (٢١ خرداد ماه) در این پالایشگاه اعتصاب اعلام کرد. این اتحادیه تهدید کرده است که این اعتصاب همه صنعت نفت فرانسه را فرا می‌گیرد. به گفته سخنگوی اتحادیه سی‌جی‌تی، حدود ١٨ نفر از ٤٣٠ کارگر به این اعتصاب پیوسته‌اند. 

    وی تصریح کرد: مدیریت پالایشگاه شامگاه جمعه با اشاره به این که اعتصاب اتحادیه سی‌جی‌تی مانع اجرای امن فعالیتهای عادی می‌شود، پالایشگاه را تعطیل کرد.

    وی افزود که مذاکرات با گروهی از اتحادیه‌های دیگر به نمایندگی از اکثریت کارکنان ادامه دارد. 

    سخنگوی این اتحادیه در ادامه گفت که تعطیلی پالایشگاه اختلالی در تأمین سوخت این منطقه در اواخر این هفته و هفته آینده ایجاد نمی‌کند و وقفه کامل فعالیتهای این پالایشگاه چند روز زمان می‌برد.

    بر اساس این گزارش، از هفته گذشته تاکنون فعالیت بسیاری از واحدها بجز واحدهای تقطیر و اصلاحی به دلیل قطع برق متوقف شده است.

    توتال در نظر دارد از ٤٣٠ فرصت شغلی موجود در این پالایشگاه، ١٨٠ فرصت شغلی را تعدیل کند. همچنین به منظور ایجاد نخستین پالایشگاه زیستی ٢٠٠ میلیون یورو (معادل ٢٢٥ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری کند.

    اتحادیه سی‌جی‌تی روز جمعه پیش از تصمیمگیری برای اعتصاب در پالایشگاه لامد، در بیانیه‌ای با اعلام این که پیشنهاد توتال قابل‌قبول نبوده است، تهدید کرد که در صورتی که این شرکت از مذاکره درباره راههای تداوم فعالیتهای پالایش نفت پالایشگاه و همچنین  حفظ فرصتهای شغلی آن سر باز زند، اعتصاب به کل صنعت نفت فرانسه گسترش می‌یابد. 

    یکی از اتحادیه‌های دیگر فرانسه موسوم به اتحادیه سی‌اف‌دی‌تی که همچنان در حال مذاکره با توتال است، این اعتصاب را محکوم کرد.

    یکی از مقامهای اتحادیه سی‌اف‌دی‌تی با اشاره به آغاز مذاکرات میان مدیران توتال و اتحادیه‌ها، گفت: اتحادیه سی‌جی‌تی از این شرایط برای توقف برنامه توتال که در روز ٢٩ آوریل اعلام شد، استفاده می‌کند.

    وی افزود که اتحادیه سی‌اف‌دی‌تی و اتحادیه‌های دیگر به جای پیوستن به این اعتصاب، ترجیح داده‌اند که درباره اقدامات میانجیگرانه برای بازسازی این پالایشگاه مذاکره کنند.

    وی تصریح کرد: بخش عمده کارمندان این پالایشگاه از این اعتصاب حمایت نکرده‌اند.   

۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۵
تعداد بازدید : ۵۷۱