افزایش ظرفیت تخلیه فرآورده‌های نفتی ریلی در انبار نفت زاهدان

افزایش ظرفیت تخلیه فرآورده‌های نفتی ریلی در انبار نفت زاهدان
مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق کشور گفت: ظرفیت تخلیه فرآورده‌های نفتی ریلی در انبار نفت زاهدان سه برابر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زاهدان، با بازگشایی ایستگاه راه‌آهن تخلیه فرآورده‌های نفتی در چند روز اخیر توان تخلیه فرآورده‌های نفتی در انبار زاهدان افزایش یافت.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق کشور افزود: تاکنون ظرفیت تخلیه فرآورده‌های نفتی در انبار نفت زاهدان، روزانه 20 دستگاه مخزن‌دار بوده که با افتتاح این طرح هم‌اکنون این ظرفیت به سه برابر یعنی 60 دستگاه در روز ارتقاء یافت.

مصطفی داوودی اعتبار صرف شده برای ساخت و بهره‌برداری این پروژه را حدود 2 میلیارد ریال و هزینه‌های جاری آن را سالانه 3 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در راستای اشتغال‌زایی و جذب منابع انسانی نیز این پروژه باعث ایجاد اشتغال برای 10 نفر از جوانان بومی استان شده است.

وی مزایای این طرح را کاهش حمل و نقل جاده‌ای، کاهش حوادث، افزایش مقدار و سرعت انتقال فرآورده و کاهش مدت تخلیه فرآورده در انبار نفت برشمرد.

کار بهره‌برداری از پروژه اتصال انبار نفت زاهدان به خطوط ریلی کشور از اواخر سال 90 آغاز شده و تاکنون به طور میانگین، روزانه یک میلیون لیتر فرآورده از این طریق وارد انبار نفت زاهدان شده است.

۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۰۸
تعداد بازدید : ۵۳۹