آغاز طرح توسعه پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)

آغاز طرح توسعه پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)
عملیات اجرایی طرح توسعه پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، شامل احداث اسکله، خطوط لوله انتقال و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: به دنبال ضرورت توسعه و گسترش پایانه های نفتی و برای پاسخگویی به نیاز فزاینده بازرگانان و صاحبان کالا، احداث بخشهای جدید در اراضی این منطقه با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

آیت اله رضا زاده با اشاره به مهیا بودن زمینه سرمایه گذاری و موقعیت ممتاز این مجتمع بزرگ بندری و استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی از فعالیت در این منطقه به لحاظ ترانزیتی، افزود: اجرای طرح یاد شده با سرمایه گذاری افزون بر ٢٦٥ میلیارد ریال در روزهای اخیر کلید خورد.

وی اظهار کرد: برای اجرای این طرح با انعقاد یک فقره قرارداد سرمایه گذاری ٢٥ ساله به صورت BOT (احـداث، بهره برداری و انتقال مالکیت) سرمایه گذار بخش خصوصی متعهد می شود یک پست اسکله دلفین به ظرفیت ٤٢ هزار تن را به ظرفیت موجود بخش نفتی مجتمع بندری بیفزاید و برای نگهداری فرآورده های نفتی مخازنی با گنجایش حدودی ٢٠ هزار تن احداث کند.

رضا زاده اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح، نرخ تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی در این مجتمع بندری رشد قابل توجهی داشته باشد و جایگاه آن به عنوان بندر کانونی ترانزیت و مبادلات مواد نفتی در منطقه بیش از پیش تقویت شود.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به لحاظ برخورداری از موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی، زمینه و امکانات مهیا برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه ترانزیت فرآورده های نفتی، موفق شده است در سالهای اخیر رتبه نخست ترانزیت خروجی کالا در کشور را به خود اختصاص دهد.

۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۰۲
تعداد بازدید : ۵۸۱