نشست «تحریم تولید ملی» امروز در خبرگزاری تسنیم

نشست «تحریم تولید ملی» امروز در خبرگزاری تسنیم
نشست «تحریم تولید ملی» با حضور یحیی آل‌اسحاق رئیس سابق اتاق بازرگانی، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس شورای اسلامی، آرمان خالقی عضو هیت مدیره خانه صنعت و معدن و اصحاب رسانه‌ امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار می‌شود.

مقام معظم رهبری در سخنرانی آغاز سال 94 در حرم مطهر رضوی تصریح کردند: "به‌نظر بنده آن چیزی که امسال و سالهای بعد از این باید به‌عنوان هدف اقتصاد مورد توجه باشد، عبارت است از سرمایه‌گذاری روی تولید داخلی. همه تلاش‌ها از سوی همه باید برای تقویت تولید داخلی بسیج ‌بشود. از همه مسئولانی که در زمینه‌های اقتصادی فعالیت دارند و از همه آحاد مردم باید مطالبه بشود که به مسئله تقویت تولید داخلی کمک کنند".
این روزها مسئولان سیاست خارجی کشور در حال مذاکره با گروه 1+5 برای لغو کامل تحریم‌ها هستند، تحریم‌هایی که حتماً در اقتصاد مؤثر بوده و مشکلاتی را ایجاد کرده است، ولی در این بین اغلب کارشناسان و اقتصاددانان و حتی مسئولان دولت معتقدند که تأثیر تحریم‌های خارجی در ایجاد مشکلات اقتصادی کشور حداقل است و عمده مشکلات از مدیریت و ساختارهای غلط داخلی ناشی شده است.
دست‌اندرکاران تولید داخلی این روزها بیشترین گله‌مندی را از سیاست‌های اقتصادی دارند و همسو با اقتصاددانان معتقدند که دولت باید فارغ از مذاکرات و تلاش برای لغو تحریم‌های خارجی، دست‌اندازهای متعدد قانونی، ساختاری و اجرایی تولید ملی را که یک نوع تحریم داخلی است، بردارد و از سوی دیگر از مردم هم انتظار دارند با لغو تحریم تولید ملی به خرید کالاهای داخلی رو آورند.
خبرگزاری تسنیم در این راستا امروز نشستی با شعار «تحریم تولید ملی را کی لغو می‌کنیم؟» با حضور یحیی آل‌اسحاق اقتصاددان، رئیس سابق اتاق بازرگانی و وزیر اسبق بازرگانی، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس شورای اسلامی، آرمان خالقی عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن و عضو سابق کمیته حمایت از تولید ملی و اصحاب رسانه‌ برگزار می‌کند.
این نشست امروز دوشنبه 25 خرداد ساعت 11 در محل خبرگزاری تسنیم واقع در خیابان میرزای شیرازی، خیابان دوازدهم، پلاک 2، طبقه چهارم برگزار می‌شود که از عموم خبرنگاران برای حضور در این نشست دعوت به عمل می‌آید.

 

۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۵۰
تعداد بازدید : ۶۲۰