اشتغالزایی و تولید به جای خام فروشی، دلیل حضور در طرح سیراف

اشتغالزایی و تولید به جای خام فروشی، دلیل حضور در طرح سیراف
دستیابی به تولید محصول مورد نیاز، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال بخشی از دلایل سرمایه گذاری شرکت هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد و رامپکو در طرح سیراف عنوان شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیرعامل شرکت جاوید انرژی پرتو به عنوان زیر مجموعه شرکت هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد و رامپکو (یکی از ٨ شرکت طرح فراگیر سیراف) در این باره به خبرنگار، گفت: این شرکت (هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد و رامپکو) قبل از سرمایه گذاری در پروژه سیراف کاملا طرح توجیهی را مطالعه و بررسی و سپس به سرمایه گذاری در آن اقدام کرده است.

صدرالله سردشتی با بیان این که افزون بر دلایل گفته شده، نرخ بازگشت سرمایه در این پروژه به عنوان یک طرح صنعتی کاملا مناسب است، تصریح کرد: با اجرای بموقع طرح در مدت برنامه ریزی شده، جنبه های اقتصادی طرح افزایش می یابد.

وی گفت: طرح توجیهی سیراف با تولید محصولات مورد نظر (نفت گاز، نفتا، نفت سفید و ...) کاملا پاسخگوی منافع اقتصادی طرح است؛ اما این هلدینگ به این میزان بسنده نکرده است و برای بازدهی بیشتر، در نظر دارد در فاز بعدی طرح برنامه ها و اقدامهایی در زمینه تولید فرآورده های پتروشیمیایی انجام دهد.

سردشتی با بیان این که ایجاد واحدهای پتروشیمیایی  هدف بعدی ما در سیراف است، افزود: این واحدها به منظور تامین فرآورده های مورد نیاز صنعت پتروشیمی، هم در داخل کشو و هم در خارج ایجاد خواهد شد.

به گفته وی این شرکت در صورت امکان، با یک فاصله زمانی کوتاه از ساخت پالایشگاه (سیراف) به ایجاد واحد پتروشیمی در زمینه اتیلن و پروپلین اقدام خواهد کرد.

نماینده یکی از ٨ شرکت/مشارکت سیراف با اشاره به خودکفایی کشور در تولید بنزین، همچنین افزایش سهم سی ان جی در سبد سوختی کشور، گفت: بنابراین لزومی ندارد که در فازهای بعدی به واحدهای بنزین ساز به منظور تولید این فراورده در مجموعه فراگیر پالایشی سیراف بپردازیم و اولویت ما سایر محصولات است.

او تاکید کرد: هم اکنون تامین مالی و اجرای بموقع طرح از اولویتهای ما محسوب می شود.

سردشتی یادآوری کرد: اشتغالزایی و تولید فرآورده های مورد نیاز بازار داخلی و بین المللی از جمله دلایل حضور این شرکت در این طرح ملی است.

۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹
تعداد بازدید : ۷۷۱