هند هم با طرح آمریکا برای تحریم نفت ایران مخالفت کرد

هند هم با طرح آمریکا برای تحریم نفت ایران مخالفت کرد
مقامات هندی از آمریکا خواستند این کشور را از شمول تحریم های مصوب علیه موسسات مالی طرف قرارداد با بانک مرکزی ایران که به معنای تحریم نفتی ایران است مستثنی سازد.
 روزنامه تایمز هند روز شنبه به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد، مقامات دهلی نو از واشینگتن خواهند خواست تا همزمان با تلاش این کشور برای کاهش وابستگی  اش به نفت ایران، هند را از شمول تحریم های مصوب علیه موسسات مالی طرف قرارداد با بانک مرکزی ایران مستثنی سازد.
پیش تر ژاپن و کره جنوبی نیز که دو متحد اصلی آمریکا در آسیا محسوب می شوند خواستار مستثنی شدن از قانون تحریم نفت ایران شده اند.
روزنامه تایمز هند همچنین گزارش داد، شیوشانکار منون، مشاور امنیت ملی هند روز جمعه در این خصوص با پیتر بورلیگ، سفیر آمریکا در دهلی نو دیدار و گفتگو کرده است. همچنین قرار است رنجان ماتای، وزیر خارجه هند با سفر به واشینگتن در این خصوص با مقامات آمریکایی گفتگو کند.
بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه هند و سفارت آمریکا در دهلی نو از اظهار نظر در این خصوص خودداری کردند.
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته بسته جدید تحریمی علیه موسسات و شرکت های طرف قرارداد با بانک مرکزی ایران را امضا  کرد. بانک مرکزی ایران اصلی ترین کانال نقل و انتقال پول حاصل از فروش نفت ایران به شمار می رود.
وضع تحریم های جدید آمریکا علیه ایران که با هدف متقاعد کردن تهران به دست برداشتن از فعالیت های هسته ای اش اعمال شده، قیمت های جهانی نفت را در روزهای اخیر افزایش داده است.
بهای نفت برنت در هفته گذشته، به دلیل افزایش نگرانی ها از بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران، بیش از 7 درصد افزایش یافت. هند، پس از چین دومین مصرف کننده عمده نفت ایران به شمار می رود.
۱۸ دی ۱۳۹۰ ۱۷:۰۳
روزنامه تایمز هند |
تعداد بازدید : ۱,۰۹۸