سیراف،نقطه عطفی برای بخش خصوصی در طرحهای صنعت نفت است

سیراف،نقطه عطفی برای بخش خصوصی در طرحهای صنعت نفت است
اعلام فراخوان طرح سیراف از سوی وزارت نفت برای بخش خصوصی یک نقطه عطف محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیرعامل شرکت پالایش پیشگامان ناموران سیراف در گفتگو با خبرنگار، یادآور شد که  سابقه فعالیت این شرکت نزدیک به ٣٦ سال است و مدت حضور آن در پروژه های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، کم نیست. وی افزود: با اعلام فراخوان سیراف از سوی وزارت نفت، به اجرای کامل یک پروژه در بخش خصوصی کاملا امیدوار شدیم.

رضا حسینی افزود: بررسیها و ارزیابیهای اقتصادی انجام شده درباره طرح سیراف نشان داده است که نرخ بازگشت سرمایه گذاری در این طرح مناسب است؛ بنابراین به سرمایه گذاری در سیراف ترغیب شدیم.

وی با اشاره به آمار و اطلاعات اوپک درباره بازار نفت جهان در سالهای آینده گفت: در این آمارها آمده است که از سال ٢٠١٨ به بعد در سطح دنیا کمبود نفتا وجود خواهد داشت و چنانچه ما بتوانیم طبق برنامه ریزیهای به عمل آمده تا سالهای مورد نظر در سیراف به تولید برسیم و در بازارهای بین المللی، نفتا عرضه کنیم، به یقین این طرح (سیراف) از سودآوری بیشتری برخوردار خواهد شد.

به گفته وی البته این شرکت آماده است که تولیدات خود را در سیراف در صورت نیاز هم در داخل کشور عرضه کند و هم به خارج از کشور صادر کند.

حسینی، همچنین جذب سرمایه خارجی را در طرح سیراف مهم دانست و افزود: با توجه به سودآوری که در بخش میعانات گازی وجود دارد، کشورهای مختلف هم به سرمایه گذاری در این طرح علاقمندند.

مدیرعامل شرکت پالایش پیشگامان ناموران سیراف تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم، باز شدن فضای کسب و کار، همچنین برداشتن محدودیتها از جمله امیدواریهایی هستند که در جامعه صنعتی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد:این شرکت از اسفندماه ١٣٥٨ تاکنون به طور رسمی فعالیت دارد و تمام سهامداران شرکت از افراد حقیقی و بخش خصوصی بوده اند و هیچ شخص حقوقی در ترکیب سهامداران این شرکت وارد نشده است.

۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۲۱
تعداد بازدید : ۶۰۶