تداوم نزول بورس به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد است

تداوم نزول بورس به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد است
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رکود حاکم بر اقتصاد به دلیل این که بر تولید و سودآوری بنگاه‌ها اثرگذاشته موجب تداوم روند نزولی بورس شده است.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم امیررضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی گفت: ریزش بازار سرمایه از نیمه دیماه سال 92 تاکنون به دلایل مختلفی اتفاق افتاده است که سرمنشاء همه آنها را باید در رکود حاکم بر اقتصاد کشور جستجو کرد، چرا که این رکود بر تولید و سودآوری بنگاه‌ها اثرگذار است.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: وقتی صحبت از این می شود که بورس نبض اقتصاد کشور است بنابراین نمی توان انتظار این را داشت که حرکت بازار سهام مخالف وضعیت اقتصادی کشور باشد.
وی اضافه کرد: با این حال نباید رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای و نیز رفع تحریم ها را در رونق بازار سرمایه بی‌اثر دانست؛ چرا که جدای از موضوع بهبود روند تولید می توان با جذب سرمایه خارجی، شاهد رونق اقتصادی در کشور بود.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که قیمت سهام در شرایط کنونی برای خرید جذاب است گفت: با این وجود سرمایه گذاران برای حضور در بورس نیاز به اعتماد دارند؛ چرا که سرمایه و نقدینگی برای کسب سود و بازدهی باید به بازار اعتماد کند.
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۴۴
تعداد بازدید : ۵۸۰