دهلی‌نو در صورت لغو تحریم‌ها نفت بیشتری از ایران می‌خرد

دهلی‌نو در صورت لغو تحریم‌ها نفت بیشتری از ایران می‌خرد
وزیر نفت هند در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا در صورت لغو تحریم ها علیه ایران دهلی نو خرید نفت خود از ایران را افزایش خواهد داد یا نه گفت: اگر همه چیز در ۳۰ ژوئن مثبت باشد، هند آماده است که (در زمینه افزایش واردات از ایران) پیش برود.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از رویترز، هند در دوران نخست وزیری نارندرا مودی، در تغییری آشکار تلاش دارد تا با استفاده از جایگاه خود به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی جهان، چانه زنی بهتری با کشورهای صادر کننده نفت نماید.
وزارت نفت هند در حال مذاکره برای خرید نفت بیشتر از صادر کنندگان است. وزیر نفت هند به رویترز گفت، دهلی نو که از کمبود منابع نفتی رنج می برد می خواهد از عطش خود برای خرید نفت به عنوان سلاحی جهت انعقاد قراردادهایی که بتواند به اقتصاد این کشور و ایجاد فرصت های شغلی کمک کند، استفاده نماید.
دهارمندرا پرادهان افزود: «ما یک بازار هستیم. مقدار نفتی که ما می خریم سلاح ماست.»
هند چهارمین مصرف کننده و سومین وارد کننده بزرگ نفت جهان است و حدود 80 درصد نفت مورد نیاز خود را وارد می کند. با رشد سریع اقتصادی، تقاضا برای مصرف نفت در هند در حال افزایش است.
اقتصاد هند پس از ثبت رشدی سریعتر از چین در سه ماهه منتهی به ماه دسامبر، در سه ماهه منتهی به مارس 7.5 درصد رشد داشت. سال گذشته نیز رشد اقتصادی هند به 7.3 درصد رسید.
بر اساس برآوردهای انجام شده، مصرف فرآورده های نفتی در هند در سال مالی جاری، به 166.9 میلیون تن خواهد رسید، در حالی که میزان تولید نفت داخلی این کشور تقریبا ثابت بوده است.
وزیر نفت هند در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا در صورت لغو تحریم ها علیه ایران در پایان ماه جاری، دهلی نو خرید نفت خود از ایران را افزایش خواهد داد یا نه گفت: «نشانه کافی نسبت به ایران وجود دارد مبنی بر اینکه اگر همه چیز در 30 ژوئن مثبت باشد، هند آماده است که (در زمینه افزایش واردات از ایران) پیش برود.»
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۵۳۰