تاکید هند بر مشارکت خود در پروژه‌های نفت و گاز ایران

تاکید هند بر مشارکت خود در پروژه‌های نفت و گاز ایران
منابع هندی با اشاره به دیدار اخیر وزیر نفت و گاز هند با زنگنه در وین اعلام کردند هند در این دیدار تاکید کرده همچنان علاقمند به همکاری در بخش نفت و پروژه های اکتشافی این کشور است.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از پایگاه خبری بیزینس لاین، هند به ایران اعلام کرده که همچنان علاقمند به همکاری در بخش نفت و پروژه های اکتشافی این کشور است.
یک مقام هندی که در مذاکرات اخیر با ایران شرکت داشته گفت، تعاملات تجاری با مقامات ایرانی ارتباطی با تصمیمات غرب در مورد برنامه هسته ای ایران و ضرب الاجل 30 ژوئن ندارد.
دهارمندرا پرادهان، وزیر نفت و گاز طبیعی هند  که اخیرا با بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران در حاشیه نشست اوپک دیدار داشته، گفت: «بحث های تجاری یک پروسه در حال پیشرفت است و ما به ایران صراحتا موضع خود را اعلام کرده ایم... ما در عین حال به دقت در حال رصد کردن وضعیت بین المللی هستیم.»
مذاکرات بین شرکت او ان جی سی ویدش هند و مقامات ایرانی در مورد علاقمندی این شرکت به اکتشاف در بلوک فارسی که اکنون به بینالود تغییر نام یافته است، در حال پیگیری است.
میدان گازی فرزاد ب که در سال 2008 توسط شرکت او وی ال و شرکای هندی اش کشف شد، بر اساس برآوردها دارای 21.68 تریلیون فوت مکعب منابع انرژی است که 12.8 تریلیون فوت مکعب آن را گاز و 212 میلیون بشکه میعانات گازی تشکیل می دهد.
وزرای نفت دو کشور در خصوص مشارکت هند در پروژه های توسعه ای و تولیدی در ایران و امکان ساخت یک خط لوله انتقال گاز از ایران به هند از طریق مسیرهای متفاوت بحث و تبادل نظر کردند.
تحریم های غرب موجب شده تا کشورهای مختلف از جمله هند تعاملات تجاری خود با ایران را از جمله در زمینه خرید نفت کاهش دهند.
اوایل امسال، دولت هند به صورت غیررسمی از پالایشگاه های این کشور نظیر مانگالور خواست تا خرید نفت خود از ایران را کاهش دهند تا خرید نفت این کشور از ایران در سطح مجاز بر اساس تحریم ها باقی بماند
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۴
تعداد بازدید : ۵۱۸