سهم اندک کشور در استفاده از انرژی باد

سهم اندک کشور در استفاده از انرژی باد
رئیس سومین کنفرانس انرژی بادی ایران گفت: پتانسیل استفاده از انرژی باد در کشور بسیار زیاد است، اما در استفاده از انرژی باد نسبت به کشورهای پیشرفته سهم اندکی داریم.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایسنا، محمد دورعلی امروز (دوشنبه) در آئین گشایش سومین کنفرانس انرژی بادی ایران که هم‌زمان با روز جهانی باد، در سالن همایش‌های وزارت نیرو برگزار شد، اظهار کرد: کنفرانس انرژی بادی قصد ندارد تریبونی برای ارائه مقالات دانشجویی باشد، بلکه می‌خواهد افراد و افکار را در زمینه استفاده از این منبع بزرگ طبیعی به‌هم نزدیک کند تا بتوانند گره‌گشای معضلات استفاده از این انرژی در کشور باشند.

وی ادامه داد: پتانسیل استفاده از انرژی باد در کشور بسیار زیاد است، اما در سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم استفاده از این انرژی را به نسبت داشته‌ها و ظرفیت‌ها توسعه دهیم و در این زمینه نسبت به کشورهای پیشرفته سهم کوچکی داریم.

دورعلی اضافه کرد: ضعف موجود در این زمینه به‌خاطر عدم نقدینگی، یا کمبود متخصص و تکنیک نیست، بلکه علت عدم رشد به اراده موجود و یک سری قوانین و مقررات باز می‌گردد که بایستی راه را برای استفاده از این انرژی پاک هموار کند.

او با بیان اینکه باد مانند آب نیست که در صورت عدم استفاده در زمین نفوذ کند و به سفره‌های زیرزمینی بپیوندد، ادامه داد: باید در زمان از انرژی باد استفاده کرد و به همین خاطر هرچه زودتر نسبت به استفاده از انرژی باد اقدام کنیم، بهره بیشتری خواهیم برد.

وی با بیان اینکه قصد نداریم در این کنفرانس تعداد مقاله‌های بیشتری را جذب کنیم، افزود: آنچه محوریت کنفرانس و اصل کار بر آن بناست برگزاری میزگردهای تخصصی است.

رئیس سومین کنفرانس بادی ایران اظهار امیدواری کرد با ارائه مباحث تخصصی این کنفرانس بتواند برای توسعه انرژی بادی در کشور و برداشتن معضلات از پیش‌رو، راهگشا بوده و به اهداف از پیش تعیین شده برسد.

براساس اعلام وزارت نیرو، سومین کنفرانس انرژی بادی ایران در روزهای 25 و 26 خرداد ماه جاری در سالن همایش‌های وزارت نیرو برگزار می‌شود.

۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۶
تعداد بازدید : ۷۳۸