تسهیل قوانین سرمایه گذاریهای تازه در صنعت پتروشیمی

تسهیل قوانین سرمایه گذاریهای تازه در صنعت پتروشیمی
صنعت پتروشیمی ایران با حمایتهای دولت و تسهیل برخی قوانین می تواند میزبان سرمایه گذاریهای تازه باشد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، مجتبی خسروتاج اظهار کرد: صنعت پتروشیمی یک مزیت مهم برای صنایع ایران است، اما برای تحقق اهداف توسعه این صنعت باید سرمایه‌گذاران مورد حمایت همه متولیان امر قرار گیرند و در این مسیر وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده هرگونه همکاری است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران در صورت حمایت از سوی دولت می‌توانند با برنامه ‌ریزی و نگاه بلند مدت اقدام به سرمایه‌گذاری در طرحهای توسعه‌ای صنعت پتروشیمی در بخش بالا دستی و نیز صنایع تکمیلی کنند و بدون تردید سرمایه گذاری در این صنعت سود آور خواهد بود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی امسال با بهره برداری از چند مجتمع جدید افزایش خواهد یافت، گفت: باید  با سرمایه گذاریهای جدید و ساخت واحدهای پائین دستی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش گام برداریم.

وی با بیان این که سرمایه‌گذار در صنعت پتروشیمی افزون بر این که باید مورد حمایتهای ویژه قرار بگیرد، گفت: ارائه تسهیلات و مشوقهای مختلف راهکاری مناسب برای جذب سرمایه گذاران است.

خسروتاج تصریح کرد: سرمایه‌گذار ایرانی و خارجی نیاز به فضای شفاف برای سرمایه‌گذاری دارد.

وی با بیان این‌که باید فضا را برای سرمایه‌گذاری مناسب فراهم کنیم، گفت: مشارکت بخش خصوصی و نظام بانکی کشور می‌تواند سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی را متحول کند.

خسروتاج افزود: وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت می‌توانند با همکاری و تعامل بیشتر زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران در صنعت پتروشیمی فراهم کنند و خوشبختانه همکاری و تعامل این دو وزارت مطلوب است.

۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۳۱
تعداد بازدید : ۵۹۳