راه اندازی نخستین آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفیت لوازم گازسوز کشور

راه اندازی نخستین آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفیت لوازم گازسوز کشور
رئیس پژوهشکده توسعه و بهینه سازی فناوریهای انرژی با اشاره به تغییر کاربری آزمایشگاه کنترل کیفیت تجهیزات نفت سوز به گازسوز گفت: با این تغییرات، نخستین آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفیت همه لوازم گازسوز کشور راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، محمد ایازی در بازدید اصحاب رسانه از آزمایشگاه کنترل کیفیت تجهیزات نفت سوز در پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت گفت: این آزمایشگاه از بزرگترین آزمایشگاههای پژوهشگاه صنعت نفت است که در سال ٨٦ با پشتیبانی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت راه اندازی شده است.

وی با اشاره به این که همه تجهیزات نفت سوز در این آزمایشگاه، تست کنترل کیفیت می شود، افزود: حدود ٦٠ نوع تست کنترل کیفیت تجهیزات نفت سوز در این آزمایشگاه انجام می شود.

ایازی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از ٩٠ درصد کشور گازرسانی شده است، اظهار کرد: براین اساس قرار است با حداقل هزینه، این آزمایشگاه را تغییر کاربردی داده و به آزمایشگاه تجهیزات گازسوز تبدیل شود.

رئیس پژوهشکده توسعه و بهینه سازی فناوریهای انرژی با بیان این که هزینه ساخت آزمایشگاه کنونی حدود ٥ میلیون دلار بوده است، یادآور شد: هزینه تغییر کاربری آزمایشگاه حدود یک میلیارد تومان برآورد شده است و از تجهیزات کنونی آزمایشگاه نیز استفاده می شود.

وی تصریح کرد: با تغییر کاربری آزمایشگاه می توان تمام تجهیزات گازسوز کشور را کنترل کیفیت کرده و  برچسب انرژی به آنها داد که این تجهیزات شامل لوازم خانگی مانند اجاق گاز، پکیج، آبگرمکن می شود.

ایازی با بیان این که تغییر کاربری آزمایشگاه حدود هفت ماه زمان لازم دارد، افزود: با این تغییرات، نخستین آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفیت کلیه لوازم گازسوز کشور راه اندازی می شود.

رئیس پژوهشکده توسعه و بهینه سازی فناوریهای انرژی با اشاره به این که یکی از طرحهای شرکت بهینه سازی مصرف سوخت جایگزینی بخاریهای با رده انرژی بالا و کم مصرف است، افزود: امیدواریم با تجهیز این آزمایشگاه، قوانین استاندارد نیز سختگیرانه تر شود و اجازه تولید به لوازم گازسوزی که بازدهی انرژی در سطح استاندارد جهانی ندارند، داده نشود.

۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۱۴
تعداد بازدید : ۶۳۰