اجرای مرحله نخست طرح تخصیص گازوییل به ازای پیمایش

اجرای مرحله نخست طرح تخصیص گازوییل به ازای پیمایش
اجرای مرحله طرح تخصیص نفت گاز (گازوییل) به ازای پیمایش، از تیرماه امسال کلید می خورد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار، اظهار کرد: طرح عرضه گازوییل به ازای پیمایش، اقدامی بنیادین در مجموعه کلان کشور است که از مهرماه سال آینده به طور کامل عملیاتی خواهد شد.

منصور ریاحی با اشاره به ابلاغ مصوبه هیئت دولت در ١٤ بهمن ماه سال ٩٣ درباره اجرایی شدن این طرح، تصریح کرد: با عملیاتی شدن کامل این طرح، حرکتی بزرگ و ملی را در زمینه مدیریت مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل و مسافر بر شاهد خواهیم بود.

به گفته ریاحی، عملیاتی شدن این مصوبه که از اردیبشهت ماه امسال آغاز شده است در سه کارگروه فنی، کسب و کار پیمایش، همچنین اطلاع رسانی و پاسخگویی به شکایات، پیگیری می شود.

وی توزیع عادلانه نفت گاز، جلوگیری از قاچاق این فرآورده نفتی، ساماندهی تخصیص سهمیه نفت گاز در بخشهای حمل و نقل و مسافربری، همچنین تبدیل پیمایش به لیتراژ را از جمله اهداف پیش بینی شده در طرح تخصیص گازوییل به ازای پیمایش عنوان کرد.

ریاحی با بیان این که پیاده سازی طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش در سامانه هوشمند انجام شده است، تاکید کرد: پیاده سازی این طرح در این سامانه که از آن می توان به عنوان «سامانه ٢» یاد کرد، نمایانگر یکی دیگر از قابلیتهای سامانه هوشمند سوخت است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: طرح تخصیص گازوییل به ازای پیمایش دو مرحله ای خواهد بود که مرحله نخست آن تیرماه امسال کلید می خورد و مرحله دوم نیز با نصب فراگیر سیستم موقعیت یاب جغرافیایی (جی پی اس) در ناوگان حمل و نقل کشور تا مهرماه سال آینده، محقق می شود.

وی اظهار کرد: با وارد شدن اطلاعات به سامانه هوشمند سوخت از سوی سیستم حمل و نقل و پالایش آنها، در طرح یاد شده برای هر خودرو یک شناسنامه (پروفایل) جداگانه در نظر گرفته شده که اطلاعات آن ملاک تخصیص سوخت به خودرو است.

ریاحی درباره سهمیه نفت گاز خودروها گفت: طرح تخصیص نفت گاز بر اساس پیمایش در قالب واگذاری دو نوع سهمیه کشوری و عملکردی به خودروها انجام می شود که سهمیه میزان کشوری ثابت است و به همه خودروها اختصاص می یابد.

وی با بیان این که مالکان خودرو، سهمیه عملکردی را براساس بارنامه ها و صورت وضع خودرو (میزان پیمایش) دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: در صورتی که سهمیه عملکردی (سوخت به ازای پیمایش) پاسخگو نباشد، سهمیه کشوری نیز به آنها تخصیص خواهد یافت.

۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۰۴
تعداد بازدید : ۶۵۷