ساخت خط لوله صادرات گاز به عمان توسط پیمانکار ایرانی

ساخت خط لوله صادرات گاز به عمان توسط پیمانکار ایرانی
احتمالاً خط لوله صادرات گاز ایران به کشور عمان توسط یک شرکت ایرانی ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم رحیم تبریزی؛ نماینده مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در امور پروژه‌ها به خبرنگار اقتصادی گفت: ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به عمان توسط شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی انجام می‌شود.

علیرضا کاملی؛ مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران درباره  انتخاب مشاور ایرانی ساخت خط لوله صادراتی گاز به عمان هم اعلام کرده است: هم اکنون مشاور ایرانی انجام مطالعه خط لوله ٢٠٠ کیلومتری از کوه مبارک به بندر صحار عمان انتخاب شده و کارهای قانونی آن برای سپردن این پروژه در حال انجام است. طبق برنامه قرار است مطالعات مهندسی دو بخش دریایی و زمینی به‌صورت همزمان انجام شود تا خللی در اجرای این دو خط به وجود نیاید.

شهریور سال 1392 در حاشیه سفر سلطان قابوس؛ پادشاه عمان به ایران یک یادداشت تفاهم برای صادرات گاز ایران به این کشور امضا شد؛ اواخر همان سال نیز این تفاهم‌نامه تبدیل به قرارداد شد.

براساس این قرارداد صادرات روزانه ٢٨میلیون مترمکعب گاز ایران به عمان برای 15 سال برنامه ریزی شده و ارزش گاز صادراتی در این مدت با توجه به قیمت‌های روز ٦٠میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

ایران می‌تواند از طریق صادرات گاز خود به عمان به بازارهای پرسود شرق دور که  در حال حاضر مقصد اصلی تانکرهای حامل ال.ان.جی. تولیدی عمان است، دست یابد.

۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۲۸
تعداد بازدید : ۶۵۲